Subscribe:

19 May 2009

Back to Normal

Kat jeti Tg. Leman



Beg2 yang melambak sebelum ditransfer dalam bot




Bebudak yang tunggu bot nak naik..dah tak sabar2 dah tu

Nelayan2 yang sedang memunggah barang



Dalam perjalanan ke Pulau Sibu..penat seh..

Pemandangan dari atas bot

Tepi jeti..jernih gak air tu..

Lagi beberapa minit nak sampai destinasi

Ada kaki yang terletak cantik tepi bot..tengah tido tu..dah nak sampai...air dah warna biru

Setelah sekian lama tak update enrtry dalam blog, arini aku merajinkan diri mengupdate blog aku ni..dah rindu nak update tapi satu badan lenguh..otak plak blur nk karang ayat...balik umah je qada' tido yang dah lama tertunggak sejak berada kat PULAU SIBU..almaklumla baru balik dari misi explorace..hehe..just kidding...aku pergi PULAU SIBU dengan rakan2 maktabku sempena PROGRAM PENDIDIKAN LUAR..memang banyak aktiviti yang kitorang wat..tak sangka aku boleh wat sume aktiviti tu...ada abseiling (betul ke aku eja ni! huk..huk), snorkelling, night tracking dan macam2 lagi...time night tracking ni aku ada goyah sket sebab aku ni agak penakut sket...ni kan plak dok dalam utan malam2 buta...cuak seh..sib baik ada sorang kawan aku ni kira cam ustaz la...aku apa lagi menyendeng kat dia je..konon2 kuat sket..hehe..padahal sama je....kitorang takde solo camping tapi group camping..nyamuk jangan cakapla...asek menyanyi kat tepi telinga aku...sib baik dah pakai losyen penebat nyamuk...kalau tak mesti kenyang gile nyamuk2 tu makan darah aku...kalau solo camping sure aku tanak join...tak penah sepanjang idup aku dok utan malam2 buta..pastu kena masak plak...memang buang tabiat..dah macam survivor betul..tapi aktiviti ni memang buat kita berdikari dan kuat semangat..sepanjang idup aku malam tu la 1st time aku tau yang ranting2 kayu ni glow in the dark...memang membuat aku jadi kagum..memula aku ingat kunang2 tapi kawan aku yang macam ustaz tu cakap ranting kayu..aku pun kumpulkan ranting2 kayu yang bercahaya tu...jadila cantik..tapi aku tak amik gambarla...kang snap2 gambar lain plak yang muncul...aku paling suka snorkelling...dapat aku melihat keindahan pantai..memang aku gunakan kesempatan yang ada dengan sebaik mungkin...jauh aku berenang melihat keindahan pantai..pasni aku nak ajak hubby g PULAU REDANG plak..org cakap kat sana memang superb pemandangan dalam laut.. tu yang abes sunburn muka aku...masa snorkelling tak ingat..seminggu aku tanak tengok muka aku depan cermin...bukan takut tapi takde masa...punyala banyak aktiviti...pada kawan2 aku yang memang takut dengan aktiviti2 lasak ni tahniah sebab dapat buat semua aktiviti2 ni...walaupun ada yang nanges tapi dapat gak laksanakan..bila lagi nak wat kan...tapi aku memang suke dengan aktiviti2 camni..tak lasak sangat..tapi kalau soh aku wat bungy jumping ( cam salah je eja..hehe..) confirm aku tanak..

aku tak amik gambar sangat just gambar2 pemandangan je...nanti aku upload k..tapi pantai kat pulau sibu memang cantik...jernih je air dia..sebelum ni aku tengok gambar je..tak sangka plak dapat jejakkan kaki kat situ..TQ for JABATAN PJ IPGM Kampus Temenggong Ibrahim...pengalaman yang memang aku takkan lupakan sepanjang berada kat sana...diorang treat kitorang jadi lebih matang, berdikari, kuat semangat dan macam2 lagila...muka aku jangan cakapla...sunburn teruk..sib baik sun block BANANA BOAT SPORT control sket muka aku..kalau tak mesti dah sama kaler dengan anak murid aku..hehe..tq for team KPLI KDC SKM yang sama2 mengharungi susah-senang bersama....

0 comments:

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...