Subscribe:

13 October 2011

Supplement yang saya ambil...

Alhamdulillah, arini saya just nak share pengalaman saya dengan supplement yang saya ambil since 14 tahun till now...lupa plak nak share, time kecik-kecik dulu saya sangat takut nak telan ubat2 ni..cam ada benda tersangkut kat tekak...asek minum yang liquid jek..tapi lepas dengar syarahan dari mak abah dan doc sendiri baru berani nak telan..kalau tak, ubat sebijik minum air 1 botol besar..punyala macam apa..ok, back to tajuk, saya memang stick dengan multivitamin from AMWAY.namanya NUTRILITE..ye, sejak remaja hingga kini dan alhamdulillah sangat serasi dengan badan saya...masa 14 tahun tu saya amik yang basic - bio-c plus, calcium magnesium dan lecithin-e...kalau malas nak telan banyak2 saya just amik supplement nama DAILY jek.sbbnya telan sebiji je sehari...brand yang sama gak...semenjak dah ada DOUBLE X ...memang tu je yang saya amik dan alhamdulliah dengan DOUBLE X juga production susu sangat puas hati...DOUBLE X ni ada 3 jenis...sesiapa yang berminat silalah try..disebabkan saya pengguna tegar barangan AMWAY dan NUTRILITE so, saya sign up jadi ahli..murah sikit...lagi satu deodoran dia mmg dulu kini dan selamanya saya suka...apalagi kalau bukan DETER...



so, kat sini saya sertakan sekali benefit yang tersedia ada dalam DOUBLE X ni : (dalam english ye...)

Features:

DOUBLE X Multivitamin supplies 12 essential vitamins
DOUBLE X Multimineral supplies 9 essential minerals
DOUBLE X Concentrate supplies 12 different types of plant concentrates
DOUBLE X Multivitamin/Multimineral/Concentrate contains Phytonutrient Plant Compounds from 17 plant sources in total i.e. acerola cherry, alfalfa, citrus bioflavonoids, oregano, broccoli, apple, asparagus, cranberry, grape, kale, marigold, tomato, pomegranate, prune, rosemary, wild blueberry and sage NUTRILOCK coating
No artificial preservatives, flavours or colours added
62 multivitamin tablets, 62 multimineral tablets, and 62 concentrate tablets per pack
Designed to be consumed two times per day with meals
Vacuum sealed packaging

Benefits:

Provide optimal amounts of vitamins, minerals and beneficial phytonutrients for nutritional insurance
Provide natural plant materials and valuable phytonutrients (plant compounds)
Coating does not contain waxes or fillers, thus enabling the supplement to quickly dissolve so that the nutrients are readily available. Tablets are also easier to swallow
Especially suitable for those who want to avoid synthetic additives
Convenient one-month supply; you can take it with you anywhere
Provides a solid foundation for any supplement programme
Two times per day provide two opportunities for your body to absorb the nutrients
Ensures product quality and integrity


dengan apa yang saya nyatakan, dapatlah saya berkongsi serba sedikit dengan kawan2 semua...kepada yang dah mencubaboleh share dengan kengkawan..sharing is caring kan...

4 comments:

Kasmawati Jaafar said...

anje, aku xkan lupa dulu ko siap ada 1 box yg penuh ngan pil-pil amway tu yg ko telan berbijik2 dlm sehari. salute lah!

Nurul aziyana said...

terasa gak nk makan double x ni tp sbb dri ni xdsiplin kan, maka xnk beli lg..calmag tu pun alahai kalau ingt makn kalau tak, maka tidka la

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

kasma: tu la kasma..ingat lg korang cakap ingat aku sakit ke apa...

aziyana: tula, kalau makan supplement ni kena disiplin..nani ni sebab parents dah paksa tu yg dah terbiasa kot..

.::: Princess MOMOY :::. said...

momoy juga amik supplement
tapi dari shaklee

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...