Subscribe:

26 December 2014

Petua Dan Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Mudah

Assalamualaikum wbt..

Harini saya nak berkongsi petua dan tips bagaimana nak hilangkan jerawat secara semulajadi...jom amalkan untuk kecantikan semulajadi...

1. Hilangkan Jerawat Dengan Tomato.
Buah tomato mempunyai pelbagai khasiat yang bagus. Antara khasiat buah tomato ialah baik untuk kesihatan mata, menghilangkan bintik hitam (blackheads) dan juga menghilangkan jerawat. Mula-mula belah buah tomato dan lumurkan ke seluruh muka dan biar sekurang-kurangnya 1 jam atau biar sehingga kering barulah bilas dengan air suam. Untuk hasil yang terbaik amalkan juga dengan makan tomato.

2. Hilangkan Jerawat Dengan Kulit Kayu Manis.
Mula-mula ambil satu kulit kayu manis dan asahkannya pada tembikar atau alas pengasah campurkan dengan sedikit madu. Jika tidak ada madu boleh juga gunakan air biasa. Jadikannya sebagai masker dan sapukan ke seluruh muka sebelum masuk tidur. Bilas dengan air bersih pada keesokan paginya. Amalkan sekurang-kurangnya tiga kali seminggu. Peringatan ketika mencuba untuk kali pertama, letakkan nipis-nipis sebab kulit kayu manis sedikit “panas” dan boleh menimbulkan rasa kurang selesa.

3. Hilangkan Jerawat Dengan Lidah Buaya.
Lendir lidah buaya (aloe vera) selain dapat menghilangkan jerawat, ia juga bagus untuk menghilangkan parut jerawat. Ambil daun lidah buaya, potong kepada beberapa kerat dan bahagian, kemudian kupas kulit luarnya, sapukan lendir lidah buaya pada bahagian muka yang terdapat jerawat. Ulangi langkah ini pada setiap pagi dan waktu petang. Paling pentig, usaha ini hendaklah dilakukan secara berterusan.

4. Hilangkan Jerawat Dengan Ubat Gigi.
Sebelum tidur, letakkan ubat gigi pada bahagian yang ditumbuhi jerawat. Biarkan semalaman/sampai pagi kemudian baru dibilas dengan air yang suam. Kandungan ubat gigi mampu membantu untuk mengeringkan jerawat dan ia juga mampu untuk menyerap minyak pada wajah.

5. Hilangkan Jerawat Dengan Putih Telur.
Mula-mula pisahkan kuning telur dengan putih telur. Ambil putih telurnya sahaja. Pukul sebentar lalu pakaikan ke wajah anda selama 15 minit. Putih telur ini berfungsi membantu mengurangkan minyak di wajah anda yang seringkali menjadi penyebab tumbuhnya jerawat.

6. Hilangkan Jerawat Dengan Pucuk Jambu Batu.
Ambil segenggam pucuk jambu dan keronyokkan/lumatkan sehingga menjadi seperti “pes”. Kemudian gosok-gosokkan pucuk jambu batu pada muka. Biarkan beberapa minit supaya kering di muka. Kemudian basuhlah dengan air suam.

7. Hilangkan Jerawat Dengan Air Basuhan Beras.
Air basuhan beras jangan dibuang. Ia turut mempunyai banyak khasiat tradisional. Basuh muka dengan air basuhan beras tersebut. Jangan dikeringkan, biarkan hingga kering sendiri. Selepas kering, cuci dengan air suam.

8. Hilangkan Jerawat Dengan Asam Jawa Dan Kunyit Hidup.
Tumbuk kunyit dan campurkan dengan asam jawa dan sedikit air. Setelah campuran itu sebati, sapu rata ke seluruh muka anda. Biarkan kira-kira 20 minit. Kemudian ketika anda mandi, basuhlah dengan bersih. Jika selalu diamalkan, muka anda akan sukar ditumbuhi jerawat dan kulit menjadi lebih halus.

9. Hilangkan Jerawat Dengan Limau Nipis Dan Minyak Masak.
Sebelum tidur, sapukan campuran tadi ke seluruh muka anda. Sekiranya anda merasa pedih, itu hanya sementara. Esoknya, ambil beberapa keping asam gelugur (asam keping) dan rendam dalam air panas . Setelah sejuk atau suam , basuhlah muka anda dengan air itu. Ambil asam dan gosokkan ke seluruh muka anda. Kuatkan gosokan anda pada tempat-tempat yang berparut. Bairkan beberapa minit, kemudian basuh dengan air biasa.

10. Hilangkan Jerawat Dengan Campuran Bedak Sejuk, Garam Dan Air Asam Jawa.
Campur bedak sejuk dengan garam dan air asam jawa. Sapukan di muka dan di tempat yang ditumbuhi jerawat. InsyaAllah, jerawat akan beransur hilang.

11. Hilangkan Jerawat Dengan Daun Teh.
Didihkan daun teh tersebut. Setelah daun teh itu menjadi lembut, tekapkan ke muka atau bahagian yang ditumbuhi jerawat.

12. Hilangkan Jerawat Dengan Air Kelapa.
Bersihkan muka. Kemudian cuci dengan air kelapa. Biarkan ia kering sendiri. Bilas dengan air bersih. Amalkan 3 kali seminggu.

13. Hilangkan Jerawat Dengan Kanji Nasi.
Sejukkan sedikit nasi. Sapukan pada jerawat dan biarkan ia kering di muka. Cuci dengan air suam. Amalkan setiap hari sehingga jerawat berkurangan.

14. Hilangkan Jerawat Dengan Campuran Putih Telur, Tepung Jagung Dan Minyak Zaitun.
Campurkan putih telur (ayam kampung) bersama satu sudu tepung jagung dan minyak zaitun. Gaul rata dan kemudian sapukan ke seluruh muka. Biarkan sehingga kering dan kemudian bilas dengan air suam. Ia elok untuk kulit bermasalah dan boleh membantu mengatasi jerawat. Amalkan 2 kali seminggu.

15. Hilangkan Jerawat Dengan Larutan Tepung Kanji.
Sapukan sedikit larutan tepung kanji bercampur air di sekeliling jerawat yang timbul. InsyaAllah ia akan membantutkan pertumbuhan jerawat tanpa sebarang parut.

20 December 2014

8 Petua Atasi Batuk Berkahak Secara Semulajadi

Assalamualaikum wbt...

Harini saya nak kongsi tentang cara dan petua nak hilangkan batuk berkahak secara semulajadi..

Tak suka kan kalau kena batuk berkahak ni? nak berdepan dengan org pun malu...asik nak buang kahak jer. ..uhhh..sungguh tak best ok! terkokol-kokol depan kawan-kawan sepejabat..

Ni adalah antara petua nak hilangkan batuk berkahak secara alami dan semulajadi yang saya jumpa dan petua dari orang-orang tua yang murah dan mudah..

1) campurkan sesudu kicap + perahan limau kasturi.. minum setiap pagi dan malam

2) minum madu yang dicampur dengan perahan limau nipis/ limau kasturi..minum setiap pagi dan malam

3) Hirisan buah lemon, hirisan halia dicampur dengan madu asli di dalam balang atau bekas bertutup dan simpan di dalam peti sejuk. Ia akan menjadi likat seperti agar-agar. Tahan sehingga 2-3 bulan. Cara penyediaan, masukkan sesudu ke dalam gelas, dan tuangkan air suam. Minum setiap pagi dan malam

4) untuk anak-anak, anda boleh berikan setengah sudu kecil madu asli dibancuh bersama air suam dan minum

5) ada juga petua suruh makan 2 ulas bawang putih bakar setiap malam.. ohhh..yang ni saya tak sanggup..huhuu...

6) Sapukan minyak panas dibelakang dada bayi anda untuk melegakan batuk dan mencairkan kahak ketika tidur malam..

7) Wapkan bayi yang batuk berkahak.. biar dia menangis / sampai termuntah dan tepuk-tepuk rusuk kiri kanan bayi, depan dan belakang dada, tepuk perlahan bentukkan tangan berbentuk cuping telinga.. kahak akan cair dan keluar melalui najis.. yang cara ni hati ibu kena kuat dan cekal.. kalau tak, ibu pun nangis sama..huhu..lebih baik guna cara ni dari beri ubat batuk tau..anak pun tidur lena, Saya pun penah buat pada Ammar sebab masa tu dia baby lagi dan saya tak sanggup nak beri ubat batuk awal-awal usia dia. Ni saya jumpa di blog rakan blogger lain.. dan lebih baik bayi diberi gas di klinik tuk cairkan kahak dari diberi ubat batuk ok! Sebab ape? sebab nanti kahak anak tu akan terberhenti dan masih ada didalam tubuhnya. Dan batuknya baik sekejap je, nanti akan berulang lagi..

8)  Legakan dengan pengambilan supplemen. Tahu tak Minyak Ikan boleh legakan batuk dan kahak? Omega Guard semestinya dari Shaklee..

Oh ya..macam mana Omega Guard membantu dalam mengatasi masalah batuk kahak berpanjangan ni? Bila batuk, tekak pun rasa perit dan kemerah-merahan sebab dah terkena jangkitan kuman. Omega juga dapat melegakan pesakit asma

Sebenarnya asid lemak Omega-3, DHA dan EPA yang ada dalam Omega Guard itu bertindak sebagai anti-keradangan. Omega juga bantu legakan batuk, kahak tu kan macam lemak sikit, berlendir, so omega ni dapat cairkan kahak juga( fungsi omega itu sendiri membakar lemak)

Sekian, sedikit perkongsian ilmu yang saya tahu.. Petua-petua ni kena amalkan dan kena sabar ok. sesungguhnya kita berikhtiar, dan selebihnya bertawakallah..

Jika inginkan Omega Guard, boleh hubungi saya...harga special untuk anda semua..konsultasi diberikan dari A hingga Z..

Hanani
SMS/WHATSAPP - 012 3485657
Email- hanani217@gmail.com

17 December 2014

Kenali 16 Kehebatan Sustained Release Vita C Pujaan Ramai

Selain untuk cantik dan antioksida terbaik, jom lihat apa 16  kelebihan Sustained Relesed Vita C Shaklee :

1.Membantu meningkatkan antibodi dalam tubuh supaya sistem imun tubuh lebih tinggi
2.Mempercepatkan proses penyembuhan luka dan demam
3.Menguatkan struktur gigi dan gusi
4.Perokok @ mereka yang bergaul dengan perokok memerlukan vitamin C
5.Membina kolagen (sebagai bahan pengikat/pelekat) dalam membinan dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan
6.Pengambilan vitamin C yang mencukupi dalam diet seharian dapat mengurangkan risiko tekanan darah tinggi
7.Membantu proses penghadaman & penyerapan zat besi
8.Individu yang sering stress (tertekan), penat, letih, lesu serta sibuk dengan urusan harian memerlukan vitamin C.
9.Pengambilan vitamin C yang mencukupi dapat membantu mengembalikan hormon stress (hormon yang melawan stress)
10.Bertindak sebagai anti kimia yang menjadi racun dalam tubuh seperti nitrates dan nitrites
11.Memberi perlindungan terhadap penyakit jantung dan mengehadkan 'oxidation' terhadap kolestrol jahat
12.Membentuk Sel-sel darah yang baru (setiap 3 bulan darah dalam badan akan bertukar)
13.Membantu memulihkan selesema, resdung dan bersin waktu pagi.
14.Membantu dalam proses pemulihan kudis
15.Pengambilan vitamin C sebanyak 1000-5000mg sehari dapat mengurangkan risiko /melawan penyakit barah seperti kanser oral cavity, kanser kerongkong, kanser saluran penghadaman, kanser serviks, kanser usus besar (rektum), kanser payudara dan kanser paru-paru
16.Bertindak sebagai "Protector Gate" - setiap masa mesti berada dalam badan kerana sifat vitamin C adalah larut air.

Nampakkan? Bukan 2 atau 5 kelebihan Vita C Shaklee malah lebih daripada itu...sebotol boleh tahan 6 bulan pula tu 😉...memang sangat berbaloi..sekarang masih lagi berlangsung promosi hebat untuk Sustained Release Vita C Shaklee...Dapatkan pada harga yang tak mampu ditolak..

Hubungi saya,
Hanani Hamid
SMS/WHATSAPP - 012 3485657
Email - hanani217@gmail.com
Pengedar sah Shaklee anda 👸

16 December 2014

5 Panduan Kekalkan Kulit Segar dan Cantik

Kebanyakan orang memberikan penjagaan yang berat sebelah kepada kulit iaitu organ perlindungan terbesar bagi kita. Kecantikan seseorang tidak tertumpu kepada kulit wajah yang mulus saja, tetapi kesihatan kulit badan secara keseluruhan termasuklah di kaki.

Ramai sanggup berhabis membeli set penjagaan kulit muka. Tetapi tahukah anda sebenarnya kulit kita secara umumnya memerlukan lima perkara untuk kekal sihat dan cantik seperti yang digariskan oleh Pakar Dermatologi di Louisiana, Dr Patricia Farris iaitu:

1. Antioksidan

Kegunaan antioksidan dalam mengekalkan kesihatan kardiovaskular (jantung) dan pencegahan kanser sudah lama diketahui. Ia ditemui dalam banyak makanan seperti buah-buahan, sayur-sayuran, makanan laut dan minyak. Antioksidan melawan kesan radikal bebas yang memusnahkan molekul dan akhirnya merosakkan sel yang sihat. Antioksidan bukan saja bagus untuk kulit bahkan ia memberi manfaat kepada setiap sel di dalam badan.

Ada banyak jenis antioksidan yang berguna kepada kulit, tetapi dua yang mendapat perhatian meluas ialah vitamin C dan E. Vitamin C membantu membina kolagen supaya kulit jadi tegang. Ia banyak di dalam bijirin penuh, epal dan buah-buahan sitrus. Manakala vitamin E pula melindungi membran sel dan merangsang nutrien asas pada kulit untuk melawan kerosakan disebabkan sinaran ultra lembayung.

2. Perlindungan daripada cahaya matahari

Apabila menggunakan krim tabir suria, kita bukan saja melindungi diri daripada penyakit seperti kanser kulit malah mencegah daripada tanda penuaan sebelum waktunya akibat pendedahan berlebihan kepada cahaya matahari.

Kulit yang terdedah kepada cahaya matahari akan menjadi gelap, cepat berkedut dan kurang elastik berbanding bahagian kulit yang terlindung daripada selaran sinar ultra lembayung.

Kita boleh melindungi kulit dengan menyapukan krim pelindung suria (yang mempunyai SPF melebihi 15 dan perlu disapu 20 minit sebelum keluar rumah) atau memakai baju lengan panjang, topi atau payung.

3. Asid lemak asas (EFA)

Asid lemak asas adalah komponen penting dalam diet sihat. Ia membantu membina membran sel untuk mengekalkan kandungan air dan nutrien dalam badan. Asid lemak ini juga membentuk lapisan minyak yang melindungi kulit daripada kerosakan akibat kesan sinar ultra lembayung dan pencemaran.

Tanpa asid lemak asas ini, membran sel pada kulit tidak dapat menjalankan fungsinya sebagai pelindung dengan baik. Akibatnya kulit akan mengalami kekurangan air dan mudah menghasilkan sebum yang tidak dikehendaki, akhirnya menyebabkan kulit kering, mudah alami keradangan dan noda.

Sumber asid lemak asas ialah ikan air sejuk seperti salmon dan sardin, minyak kesumba (safflower) dan falxseed, kacang buncis, walnut dan bayam. Anda boleh mengambil makanan tambahan omega-3 untuk memperbaiki kesihatan kulit.

4. Air

Dianggarkan 55 hingga 75 peratus daripada badan manusia terdiri daripada air. Air menyingkirkan toksin daripada badan, membolehkan sel menyerap nutrien dan melancarkan sistem pencernaan. Mungkin ramai tidak sedar badan kita kehilangan air setiap masa melalui pernafasan dan perpeluhan. Jadi untuk memastikan sistem badan berjalan lancar, kita perlu minum banyak air setiap hari.

Kulit juga memerlukan air untuk membuang semua bahan yang boleh mencemarkan kesihatannya dan boleh menyebabkan masalah seperti jerawat. Kulit yang cukup air kelihatan segar, licin dan sihat.

5. Pembersihan
Inilah adalah perkara asas dalam rutin penjagaan kulit. Ia bukan saja menghilangkan kekotoran, pencemaran dan minyak yang membuatkan pori tersumbat, tetapi turut menyediakan kulit menyerap dengan baik bahan aktif daripada produk penjagaan yang kita gunakan.

Bukan semua pencuci adalah sama, sebaiknya carilah pencuci yang bebas sabun. Sabun yang anda gunakan untuk kulit badan tidak sesuai untuk membersihkan kulit muka kerana ia terlalu `kuat'. Pilih pencuci yang sesuai dengan keadaan kulit anda. Apapun jenis pembersih yang anda gunakan, urutkan ia pada muka selama 20 saat supaya ia berpeluang melakukan tugasnya membersihkan wajah anda.

Jom amalkan untuk kulit kekal segar dan cantik sentiasa..

13 December 2014

Apa Isi Kandungan Hebat Shaklee Collagen Powder yang Perlu Anda Ketahui

Setiap produk mempunyai kelebihannya yang tersendiri. Begitu juga dengan Collagen Powder Shaklee yang mempunyai formulasi ramuan unik yang menjadikannya sangat istimewa berbanding produk-produk kolagen lain dipasaran.

Ramuan istimewa Collagen Powder Shaklee setiap satunya mempunyai fungsinya tersendiri.

1. Kolagen Dari Sisik Ikan Merah

Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan.

2. Ekstrak Biji Camellia japonica

Biji Camellia japonica terdiri dari asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

3. Ekstrak Pfaffia

Pfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camillia japonica, membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

4. Elastin dari kolagen ikan

Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik.

5. Vitamin C Dan Vitamin B

Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protin untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen dalam sel.

6. Ekstrak Kekerang

Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting dalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

7. Lactobacillus acidophilus
Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

Dengan kombinasi ramuan utama yang istimewa dalam Collagen Powder Shaklee, membolehkan pengamalnya akan tampak lebih muda dan rasa lebih muda! Yang penting kesemua ramuannya adalah SEMULAJADI...

Hubungi saya pengedar sah Shaklee anda untuk dapatkan harga tak mampu ditolak...

Hanani
SMS / WHATSAPP - 012 3485657
Email - hanani217@gmail.com

12 December 2014

Dobi Layan Diri ~ Kemudahan Yang Memudahkan Diri

Alhamdulillah pindah rumah dah selesai..sekarang menunggu mesin basuh baru sampai di rumah....sementara takde mesin dan ampaian ni saya membawa diri menggunakan kemudahan dobi self service yang dekat sangat dengan rumah....senang terus dryer...dan dan tu juga terus lipat kain...

Apa salahnya mencuba kemudahan yang ada...suamila yang mencadangkan saya mendobi layan diri ni....best juga...lagi pula ada wifi percuma disediakan....rata-rata yang menggunakan khidmat dobi layan diri ni orang bujang lelaki dan juga suami yang PJJ dengan isteri (yang ni agak-agak je..😉😉😉)...




Dalam kepala dah terbayang nak membeli dryer je ni...senang...akan diusul kepada encik suamiku...

Apa-apa pun memang mudah dengan kemudahan yang ada ni..at least feeling macam dalam tv yang dok selalu tengik mat salleh je yang buat..hahaha...takdela tak tau guna ye dak...kemain alasan ko ye nani...

11 December 2014

Atasi Masalah Strechmarks Sepanjang Kehamilan dan Selepas Bersalin

Stretch Marks tu bahasa melayunya bermaksud kesan regangan kulit. Biasanya benda ni selalu ibu mengandung yang ‘dapat’. Perut yang makin membesar, so kulit pun makin meregang. Dianalogikan seperti sebiji belon yang pada asalnya elok bergetah. Apabila ditiup sehingga besar, apabila dilepaskan anginnya, lalu berkedut-kedutlah kulitnya dek regangan tadi.

Bagi saya stretch marks tu tanda kenangan yang paling indah. Tapi, kalau teruk sangat sampai si suami pun tegur..hurmmmm harus lah do something kan. Rasanya ramai yang dah tau cara nak atasi stretch marks iaitu dengan menggunakan lotion/cream ataupun minyak. Actually, untuk atasi stretch marks baik dimulakan sejak preggy lagi.

Biasanya bila perut kita  makin membesar, kulit perut akan makin menegang. Akibatnya kita akan rasa itchy/gatal kat bahagian perut. Kalau boleh nak garu je. Tapi daripada digaru, lebih baik sapukan cream atau minyak supaya rasa gatal tu hilang sikit. Beside hilangkan rasa gatal, cream atau minyak tadi akan halang stertch marks daripada terjadi.

Alhamdulillah sepanjang kehamilan Kasih dan Ammar tiada masalah strechmark melanda...cuma kali ini ada muncul sedikit....awal-awal lagi sebelum perut semakin membesar mrmang saya sapu dengan lotion dan juga herbal blend...test pada diri sendiri dulu...selain daripada itu saya amalkan ESP sepanjang kehamilan...makanya strechmark tu tak jadi nak keluar sangat....orang kata mencegah lebih baik dari mengubati...untuk kulit juga Vitamin C dan B complex banyak membantu...makanya strechmark tu tak jadi nak keluar lagi banyak agaknya...

Pada yang dah bersalin dan ada masalah strechmark cubalah amalkan ESP, Vitamin C dan juga B complex...Add on Vita E untuk hiangkan parut yang lain juga...saya dah, anda patut cuba...mencuba tak salah...lagipun supplement tu semua juga dapat menyihatkan badan malah sebagai milk booster juga...lagilah bulan ni Vita C dan Vita E ada promosi..jimat berganda...

Mrncegah lebih baik dari mengubati...nak dapatkan supplement Shaklee pada harga terbaik beserta dengan consultation dari A hingga Z hubungi saya ye...nak dapatkan lebih info boleh like fan page saya di Sihat Hebat..

Hanani
SMS/WHATSAPP : 012 3485657
Email: hanani217@gmail.com

10 December 2014

Puding Raja Paling Sedap Untuk Orang Ada-ada..

Memula dulu saya memang tak tau kewujudan puding raja ni...untuk pengetahuan semua puding raja ni makanan diraja untuk kerabat raja pahang...tu yang payah nak dapat..tapi sekarang ni orang ada-ada macam saya pun boleh makan...nak buat dia part jala emas tu yang susah...yang lain mudah lagi nak dibuatnya...ececeh...macam pernah buat je gayanya..

Selepas mencuba terus jatuh cinta tahap gaban...tapi memang agak manis...pregnant kalini memang boleh telan manis-manis tapi itupun selepas mencecah 5 bulan...kalau tak memang tak lalu..balik bentong haritu mak tunaikan hajat saya nak makan puding raja ni...alhamdulillah, sedap sangat rasanya...lepas mengidam...pasni tak ngences la baby....hehehe...

09 December 2014

Lemak HILANG 21KG dengan Supplement Shaklee

Salam semua...

Saya nak berkongsi testimoni hebat apabila seorang lelaki berjaya turunkan berat badan dengan mengamalkan supplement Shaklee sepenuhnya..

Ha, inilah testimoni hebat dari cucu Shaklee saya....turun 21kg dengan supplement Shaklee sepenuhnya...ni baru ambil 2 produk dah kena sedut lemak cam gini...kalau ambil full set lagilah power....

Yang penting kulit tak menggeleber...reshape cantik dan yang bestnya tak lapar....pada yang nak tau lebih details boleh hubungi saya atau tuan badan sendiri...Kepada Krul Firdaus bersedia dengan pertanyaan yang akan datang bertubi-tubi ye..1 je saya suka sebab katanya makan banyak buat lagi cepat turun...ha!!! camne tu???

Jangan biarkan lelemak di badan anda semakin menebal...cegah sebelum lagi banyak di badan...saya sedia membantu..

Hanani
SMS/WHATSAPP : 012 3485657
Email : hanani217@gmail.com

08 December 2014

JERAGAT ~ Ketahui Punca dan Cara Atasinya

Ramai yang menghadapi masalah jeragat dimuka sering mencari kaedah, teknik, rahsia, panduan, cara bagaimana atau petua menghilangkan jeragat ini. Mereka ingin mencari petua menghilangkan jeragat di muka dengan kaedah dan teknik yang paling baik dan berkesan untuk diamalkan. Mereka mahu menghilangkan jeragat dimuka dengan cepat, berkesan dan tanpa sebarang masalah sampingan kemudian hari.

Apa itu jeragat?
Jeragat adalah masalah kulit yang dihadapi. Jeragat boleh dijelaskan seperti yang berikut.
Jeragat merupakan sejenis penyakit kulit.
Umumnya terbahagi kepada tiga jenis iaitu seborrhoeic keratoses, melasme dan skin tag.

✔Seborrhoeic keratoses timbul seperti biji hitam atau tahi lalat hidup.
✔Melasme – tompok hitam atau kelabu leper di bawah lapisan kulit.
✔Skin Tag – Daging lebih berwarna coklat atau kelabu yang kebiasaannya ada pada ketiak dan leher.

Jeragat tidak berbahaya namun menyebabkan kulit muka individu kusam dan kotor.

Rawatan melalui pembedahan atau sapuan krim.
Individu berusia 40 tahun ke atas lebih tinggi risiko berjeragat.

Petua menghilangkan jeragat dimuka yang boleh anda cuba amalkan adalah seperti yang berikut. Anda berhak memilih kaedah atau cara yang sesuai dan mudah untuk anda amalkan bagi mengatasi masalah jeragat ini.

Pilihan Petua Untuk Menghilangkan Jeragat Di Muka

Petua 1 : Sapukan kulit pisang berangan ke jeragat. Biarkannya selama 5 minit dan bersihkan muka anda dengan air bersih.

Petua 2 : Ambil putih telur, rendam tisu dalam putih telur dan tekapkan pada muka sehingga tisu menjadi kering. Buang tisu tersebut dan cuci muka anda dengan air bersih.

Petua 3 : Kutip beberapa helai sireh muda dan simpan dalam peti sejuk. Setiap pagi ambil sehelai dan terus gosok di sekitar tempat jeragat tersebut.

Petua 4 : Ambil 2 inci daun betik, 1 genggam beras, air dan 1 inci kulit kayu manis. Rendam terlebih dahulu beras dengan air semalaman. Setelah ia kembang, kisar ataupun tumbuk dengan sedikit air agak-agak boleh dikisar (jangan terlalu banyak) bersama daun betik dan kulit kayu manis. Setelah siap, sapukan di seluruh muka anda dan biarkan ia kering lebih kurang 15-20 minit. Kemudian lembabkan muka, gosok (seperti scrub) dan cuci. Bagi mendapatkan kesegaran, cuci muka anda dengan air suam.

Petua 5 : Ambil hampas kelapa dan gosokkan di seluruh muka anda.Biarkan selama 15 minit atau lebih. Amalkan selalu. Jeragat anda dapat dihindarkan dan kulit muka menjadi halus dan gebu.

Pilihan 6: Ambil sedikit kunyit hidup, sedikit tepung ubi, sebiji telur (ambil putih telur sahaja) dan 1 biji limau purut atau limau nipis. Tumbuk kunyit hidup lumat-lumat dan campurkan dengan tepung ubi dan putih telur. Kacau sehingga sebati bersama perahan air limau. Sapukan pada kulit muka yang berjeragat selama 25 minit sebelum mandi.

Demikianlah dikongsikan mengenai petua menghilangkan jeragat di muka yang boleh anda amalkan dengan mudah.

Terdapat juga produk Shaklee yang boleh menghilangkan jeragat di muka yang boleh anda gunakan.

Ada beberapa produk hilangkan jeragat di muka. Ia mampu menjadikan kulit muka anda licin dan bebas dari parut jeragat.

Anda boleh mencuba amalkan selama 30 hari atau lebih dengan mengambil SET KECANTIKAN SHAKLEE.

INGINKAN KULIT CERAH, CANTIK MENAWAN?
Jika anda inginkan kulit cerah, cantik menawan, kami ada solusinya. Dapatkan SET KECANTIKAN SHAKLEE. Yang pasti ianya SEMULAJADI..Apa yang terdapat di dalam SET KECANTIKAN SHAKLEE dan cara penggunaannya?

Ia akan menjadikan kulit anda cantik, cerah berseri secara semulajadi tanpa kesan sampingan. Ia juga membantu menghilangkan jerawat dan parut dari dalam secara alami. Membantu kesihatan dan awet muda.

Hubungi saya pengedar Shaklee bertauliah anda untuk cara atasinya...

Hanani
SMS/WHATSAPP : 012 3485657
Email : hanani217@gmail.com

07 December 2014

Vitamin C Untuk Kulit Sentiasa Cantik Walaupun Tanpa Make Up

Sempena BULAN CANTIK ni saya nak berkongsi vitamin khas untuk KULIT CANTIK...

Seperti semua sedia maklum, VITAMIN C mrmang makanan untuk kulit..ada yang sanggup cucuk sana sini untuk nampak cantik...apa yang dicucuknya??? Vitamin C ye...vitmin C ni bukan boleh simpan lama-lama dalam badan...dikenali juga sebagai vitamin larut air..maka, jika ambil banyak pun tak jadi masalah...itu kalau dengan SUSTAINED RELEASE VITA C la...vitamin lain saya tak pasti....

Kelebihan utama vitamin C Shaklee adalah ianya sudah diformulasi dalam bentuk ‘sustained release’. Ini bermaksud kandungan vitamin C di dalam tablet ini ini akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat. Ini kerana vitamin C merupakan vitamin larut air. Jika terdapat lebihan vitamin C dalam satu-satu masa, badan kita akan bertindak untuk mengeluarkan lebihan ini melalui air kencing. Jadi, dengan formulasi ‘sustained release’ ini, kandungan vitamin C dalam badan dapat dikekalkan secara berterusan.

Selain itu, satu biji Vita-C ini juga mampu membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya. Sudah pasti kita tidak mampu untuk memakan buah limau sebanyak ini setiap hari, kan? Vitamin C Shaklee juga mengandungi bioflavonoids untuk meningkatkan keberkesan vitamin C itu sendiri.dP

Di bawah ini saya senaraikan sebab-sebab untuk kita jadikan vitamin C ini sebagai rutin harian:

Tubuh kita tidak dapat menghasilkan vitamin C dengan sendiri.
Tubuh kita akan kehilangan vitamin C  semasa melakukan aktiviti harian.
Vitamin C dalam badan akan menyusut apabila kita berada dalam keadaan tertekan (stress).
Bagi perokok, kandungan vitamin C dalam mereka sangat terjejas kerana 1 batang rokok mampu memusnahkan 50-100mg vitamin C dalam badan.
Pil perancang dan ubat tahan sakit juga mengurangkan kandungan vitamin C dalam badan.
Pengambilan vitamin C Shaklee secara berterusan mampu meberikan kesan positif kepada badan kita, terutamanya dari segi kecantikan. Ini kerana ianya:

Membentuk kolagen dalam kulit – vitamin C Shaklee ini akan merangsang pembentukan kolagen dan menyebabkan kulit menjadi tegang.
Mencerahkan kulit.
Melambatkan proses penuaan.
Menghalang pembetukan pigmen yang menyebabkan masalah jeragat.
Selain dari sudut kecantikan. vitamin C Shaklee juga bagus untuk:

Meningkatkan sistem imunisasi badan.
Membantu mengurangkan masalah alergi dan resdung.
Mengatasi masalah gusi berdarah.
Menarik kan vitamin C Shaklee ini? Hah apalagi, marilah dapatkan sebotol. Sebotol ada 180biji, dan tahan untuk kegunaan enam bulan.

Nak dapatkan pada harga hebat bulan ini boleh dapatkan dari saya PENGEDAR SHAKLEE anda yang peramah 😉...

Hanani
SMS/WHATSAPP : 012 3485657
Email :hanani217@gmail.com

03 December 2014

Ingat Shaklee Ingat Saya

Pada semua warga JB, SKUDAI, NUSAJAYA boleh COD terus....servis dijamin tip top...

Ingat Shaklee ingat SAYA 😉😉

01 December 2014

Rahsia Awet Muda Putih Gebu Sentiasa

[ Nak KULIT GEBU CERAH SEKATA???  ]

Takkan nak biarkan je kulit KUSAM dan tak bermaya???
Muka cerah tapi tona kulit tak sekata, berpasir dan black head merata-rata,
Ditambah dengan jeragat mula keluar sikit demi sikit..Mau tak risau...
Umur muda lagi tapi nampak tua dari usia
Yang lagi sedih SUAMI atau BOYFRIEND tegur kulit muka makin kertu..SENTAP rasanya!!!
Tu yang beria toleh kalau tengok kulit perempuan lain FLAWLESS, GEBU GEBAS lalu depan mata...

Jangan biarkan semua tu terjadi pada diri sendiri...
Ada cara boleh ATASI hanya dengan semulajadi...tak payah nak cucuk sana cucuk sini...buat sakit muka je...

Hubungi saya pengamal cara semulajadi untuk dapatkan kulit CANTIK, FLAWLESS, CERAH SEKATA..

Bukan hanya cantik LUARAN malah cantik DALAMAN juga...full pakej gitu!!! Nak tau apa dia?? Dan bagaimana caranya???

Hubungi saya untuk penyelesaiannya..

Hanani
SMS/WHATSAPP : 012 3485657
Email : hanani217@gmail.com

28 November 2014

Detoks dengan VIVIX Shaklee ~ 9 hari / 14 hari

Detoks atau detox adalah proses untuk menyingkirkan toksin, lemak yang menempel dan segala sisa sisa yang tidak perlu dalam badan. Jika tidak dibuang, bahan bahan ini boleh menyebabkan organ badan kita tidak berfungsi secara efisyen, khasiat makanan tidak dapat diserap secara maksimum malah boleh mengundang pelbagai penyakit.

Antara detox yang semakin popular sekarang ialah Detoks Program dengan Vivix.

13 Kebaikan Detox Programme bersama Vivix Shaklee:

1. Mengeluarkan dan membersihkan kotoran termasuk bahan toksik dan beracun daripada sistem tubuh

2. Memperbaiki aliran darah ke organ organ dalam badan

3. Kulit wajah lebih cerah, bersih dan glowing.

4.  Memperbaiki masalah penglihatan dan penghadaman

5. Mendapat tidur yang baik dan berkualiti

6. Membantu menurunkan berat badan dan dalam masa yang sama merendahkan paras kolesterol LDL

7. Memperbaiki dan memperbaharui sel sel dari tahap sellular. Kulit akan nampak lebih bermaya dan segar.

8. Nampak awet muda dari umur sebenar. Memberikan perlindungan anti oksidan serta melambatkan penuaan

9. Badan akan berasa lebih ringan, sihat dan bertenaga dari sebelumnya

10. Meningkatkan tahap imun badan terhadap penyakit

11. Menyokong kesihatan otak, jantung dan sendi

12. Mengurangkan simpton lelah, batuk, selsema dan sesak nafas.

13. Menggalakkan kesihatan yang lebih baik secara keseluruhan

Jom kita tengok kesan mereka yang telah menjalani Detox Programme bersama Vivix Shaklee #shakleeeffect #vivixdetox

Banyak lagi khasiat serta kelebihan VIVIX SHAKLEE untuk kesihatan dan kecantikan.

Nak tahu lebih lanjut tentang Detox Programme bersama Vivix Shaklee ?

Hubungi saya untuk info dan konsultasi!

BONUS : Pembelian 2 botol Vivix akan melayakkan anda untuk mendapat KEAHLIAN PERCUMA beserta bonus tunai

Hubungi saya pengedar sah Shaklee anda.

Hanani Hamid
SMS/WHATSAPP : 012 3485657
Email : hanani217@gmail.com

27 November 2014

Amalan Terbaik Hari Jumaat

HARI Jumaat merupakan penghulu segala hari dalam seminggu. Sebagai umat Islam, kita meyakini bahawa hari Jumaat memberikan kelebihan dan mengandungi keutamaan tertentu berbanding hari lain. Kebiasaannya umat Islam hanya terlintas bahawa kelebihan hari Jumaat hanyalah pada solat Jumaat. Benarkah sekadar itu sahaja?

Hakikatnya terdapat pelbagai amalan lain yang dianjurkan kepada umat Islam untuk mengerjakannya. Antaranya ialah;

1. Mandi sunat Jumaat

Pada hari Jumaat, kita disarankan untuk mandi sunat pada hari Jumaat terutama bagi lelaki yang ingin menunaikan solat Jumaat. Daripada Ibnu Umar berkata, Rasulullah SAW bersabda: Jika salah seorang daripada kalian ingin mengerjakan solat Jummat, maka hendaklah dia mandi. (riwayat Al-Bukhari no. 877 dan Muslim no. 844)

2. Membersihkan gigi dan memakai wangian

Membersihkan gigi sama ada dengan kayu siwak ataupun berus gigi yang ada pada masa kini amat dituntut terutama sebelum mengerjakan solat. Begitu juga anjuran memakai wangian sebelum solat.

Kedua-dua perkara ini antara sunnah yang semakin dilupakan serta kurang diamalkan. Abu Sa’id Al-Khudri berkata bahawa Rasulullah SAW menyarankan agar pada sahabat menggosok gigi dan memakai wangi-wangian pada hari Jumaat semampu yang boleh.

Salah seorang perawi hadis iaitu seorang tabi’in bernama Bukair bin Abdullah Al-Asyajj berkata tentang anjuran memakai wangi-wangian pada hari Jumaat: Meskipun dengan wangi-wangian kaum wanita. (riwayat Muslim no. 846; Abu Daud no. 342)

3. Memperbanyakkan doa

Salah satu doa yang diangkat dan dimakbulkan oleh Allah adalah ketika hari Jumaat. Pada hari Jumaat, terdapat suatu masa yang mana jika seseorang berdoa pada waktu itu, nescaya Allah akan menunaikan permintaannya. Ia merupakan suatu peluang yang telah diberikan kepada umat Islam namun tidak ramai yang mengetahuinya dan beramal dengannya.

Daripada Abu Hurairah, Rasulullah SAW bersabda: Pada hari Jumaat ada suatu waktu yang mana tidaklah seorang hamba Muslim mengerjakan solat lalu berdoa tepat pada waktu tersebut melainkan Allah akan mengkabulkan doanya tersebut. (riwayat al-Bukhari no. 935 dan Muslim no. 852)

Para ulama mempunyai pelbagai pendapat mengenai bilakah waktu yang dimaksudkan oleh Rasulullah SAW itu. Ada yang berpendapat waktu mustajab itu adalah ketika di antara dua khutbah dalam solat Jumaat.

Sebahagiannya pula berpendapat pada waktu Asar. Pendapat yang kuat adalah pada waktu Asar selepas mengerjakan solat Asar sebagaimana yang diriwayatkan oleh Imam Ahmad dalam musnadnya. (musnad Ahmad no. 7363)

4. Memperbanyakkan selawat ke atas Nabi SAW

Selawat merupakan tanda kecintaan umat Islam terhadap Rasulullah SAW. Setiap daripada selawat yang dilafazkan akan diberikan ganjaran yang besar di akhirat kelak. Ia juga menjadi zikir yang perlu diamalkan setiap hari untuk melembutkan hati dan menyemai rasa cinta kepada Baginda SAW.

Setiap Muslim disunatkan untuk memperbanyakkan selawat setiap hari terutamanya pada hari Jumaat. Rasulullah SAW bersabda: “Sesungguhnya hari Jumaat merupakan hari yang terbaik di antara hari-hari lain, maka perbanyakkanlah berselawat kepadaku pada hari itu (Jumaat) kerana sesungguhnya selawat kalian akan sampai kepadaku.” (riwayat Abu Daud no. 1531dan An-Nasai no. 1374)

26 November 2014

Wordless Wednesday ~ 99 days to go

Pengiktirafan kali ketiga

Syukur Alhamdulillah dengan apa yang diberikan..terjaga pada waktu ini dan mata sangat segar..apalagi bukak blog taip apa yang ada dalam kepala..kalau tak, terlupa je...since saya join blogger support group dan cabarannya 1 hari 1 entry maka kena tunaikan juga...gigihkan diri..kalau tak bersawang nanti blog ni...kalini saya nak share dengan semua rakan-rakan blogger tersayang perjalanan saya bersama Shaklee. Bukan perjalanan apa, pengiktirafan yang diberi..

Kelmarin tengok post box ada surat dari Shaklee...bila bukak rupa-rupanya surat invitation ke MOTIVATION & RECOGNITION RALLY. Alhamdulillah kalini dapat naik pentas lagi sebagai COORDINATOR.. tahun lepas naik sebagai SUPERVISOR...dan lagi terharu kalini naik dengan perut ke depan...hehe..rezeki baby...

Yang buat saya sangat terharu bukan saya sorang je naik tetapi bersama anak-anak Shaklee yang lain juga..tahniah untuk Kak Suhaila Abu Bakar dan Kak Suhaila Ismadi...dua-dua nama sama...recognition kalini untuk negeri Johor...pada leader-leader yang berada di Johor je la...pada anak cucu di negeri lain ada yang dah naik.
pentas..

Oh ye, recognition ini akan berlangsung pada 13hb Disember 2014 (Sabtu)..terbuka kepada semua..pada yang nak datang boleh je..buat kat Hotel Grand Paragon JB...boleh kita bertentang mata...ada makan-makan ye..FREE je...jangan malu jangan segan...yang nak jumpa boleh jumpa.di sana...

25 November 2014

Pindah Rumah Sendiri

Alhamdulillah, persiapan untuk berpindah dah siap 80%. Macam tak percaya je nak pindah rumah sendiri...

Ada lagi sikit barang-barang di rumah lama tak diangkut lagi...nasib baik rumahnya dekat..kalau jauh jenuh juga mak yong nak mengemas...ini pun mengah-mengah turun naik tangga...saya memang tak suka sangat rumah 2 tingkat tapi apakan daya itu pilihan terbaik yang ada...bersyukur sangat dipermudahkan proses pindah ni...

In sha Allah pada 28hb November ni saya dan keluarga akan mengadakan kenduri doa selamat sempena berpindah dan semoga dipermudahkan perjalanan kandungan kalini...jemput datang pada yang berhampiran skudai ye..boleh kenal-kenal..

Nanti sambung lagi ye..teruja cerita pindah rumah...macam kau sorang je ada rumah sendiri..hehe...bukan apa, kali pertama ada rumah sendiri...memang sangat eksited...sape setuju angkat tangan 😉...

Akan bersambung di lain entry tentang kenduri pulak ye...

24 November 2014

Hilangkan Bau Badan

Bau badan TENGIT??
Lalat lalu pun mati
Jangan sampai suami cari "PEWANGI" lain
Bila nak berbual kawan-kawan JAUHKAN DIRI Dah pakai segala macam tapi takde kesan?
Takkan nak biarkan je BAU BADAN menyentap jiwa??

Perlu ada agen DETOKS terbaik untuk atasinya..apa dia?? Bagaimana caranya?? DIJAMIN bau tengit HILANG malah WANGI sentiasa selepas 30 hari.. SMS/WHATSAPP "SAYA NAK WANGI" ke 012 3485657 sekarang!!

Jangan lupa taip:

"SAYA NAK WANGI" ke 012 3485657
"SAYA NAK WANGI" ke 012 3485657
"SAYA NAK WANGI" ke 012 3485657

22 November 2014

Tumit Kaki Pecah???

Tumit kaki pecah-pecah dan semakin teruk..ada yang akan menyebabkan luka pada tumit yang pecah jika dibiarkan...Atasi masalah tersebut sebelum tumit kaki melarat pecah sana-sini..

Antara faktor yang menyebabkan tumit merekah:
🍁Berdiri terlalu lama di atas permukaan kasar.
🍁Obesiti – Kegemukan memberi tekanan berlebihan kepada lapisan lemak pada tumit, menyebabkan ia tersesar ke tepi. 🍁Kulit akan pecah jika ia tidak lagi mampu menahan tekanan tersebut.
🍁Memakai kasut tidak bertutup belakang juga dikatakan membantu sesaran lapisan lemak dan meningkatkan tekanan pada tumit.
🍁Masalah kulit seperti psoriasis atau ekzema.
🍁Kelenjar peluh yang tidak aktif.
🍁Masalah kaki leper.
🍁Memakai kasut yang terlalu ketat.
🍁Kencing manis.

beberapa petua yang boleh dicuba:

Petua 1:
Masukkan beberapa keping asam gelugor ke dalam air suam di dalam besen. Rendamkan kaki ke dalam besen tadi dalam 1/2 jam. Lakukan sampai tumit kakai kembali seperti biasa.

Petua 2:
Sapukan lotion HERBAL BLEND di tapak kaki sekurang-kurangnya 2x sehari. Lakukan sehingga sembuh. Losyen ni sejuk dan berangin. Bukan setakat orang dewasa je boleh guna, bayi yang ada masalah ruam lampin atau Eczema pun sesuai pakai losyen ni. beberapa petua yang boleh dicuba:

Petua 3:
Sapukan getah betik muda ke tempat yang merekah. Lakukan sehingga sembuh.

Petua 4:
Gosok tumit kakai denga belimbing buluh, kemudian berus dengan berus yang lembut. lakukan selalu agar cepat sembuh.

Petua 5:
Rendam kaki ke dalam air suam, gosok tumit dengan bawang putih.

Petua 6:
Gunakan selipar di dalam rumah.

Selamat mencuba ya!

20 November 2014

Vitamin Ibu Hamil

Asssalamualaikum semua...

Memandangkan saya sedang mengandung anak ketiga sekarang ni nak juga berkongsi tentang kesihatan.almaklumlah, mak yong ni makan tak tentu masa dan ikut suka je...tapi yang penting nutrisi untuk si anak di dalam perut....

Ada tak yang tengah mengandung? ada masalah HB rendah tak? Selalu rasa letih?..salah satu sebabnya mungkin faktor umur kan...bila umur makin bertambah...makin kurang la vitamin dalam tubuh badan...tapi ada juga ibu yang muda seusia 19 tahun mengalami tekanan darah rendah.

Bahaya tau HB rendah semasa hamil ni, bahaya untuk bayi, sebab ia boleh mengganggu proses pembentukan organ-organ pada bayi...malah boleh menyebabkan keguguran. Letih?? Memang sinonim dengan ibu hamil..maklumlah pembawakan budak..kalau ibu asyik letih..asyik nak tidur jer..boleh mengganggu perkembangan otak bayi jugak tau...asid folic pun sangat penting untuk ibu-ibu hamil...sebab asid folic ni membantu melindungi bayi dalam kandungan anda daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub neural) seperti spina bifida.

Tau tak Spina Bifida tu apa??

Spina bifida bermaksud "sumbing tulang belakang". Ia berlaku apabila tiub neural tidak berkembang dengan betul menyebabkan saraf tunjang tidak tertutup sepenuhnya dan terdapat jarakan (gap) di antara vertebra. Saraf tunjang dan saraf-saraf juga tidak berkembang dengan sempurna.

Secara ringkas tentang keperluan asas vitamin untuk ibu-ibu hamil, jom baca sama-sama...

Zat Besi 

Wanita hamil memerlukan zat besi tambahan untuk menghasilkan lebih banyak darah bagi menyokong keperluan khasiat pemakanan diri sendiri dan juga tumbesaran bayi mereka.

Iron memainkan peranan penting dalam pengangkutan oksigen daripda paru-paru ke tisu. Iron bergabung dengan oksigen di dalam paru-paru dan melepaskan oksigen dalam tisu-tisu yang memerlukan. Iron digunakan dalam pembuatan hemoglobin. Iron juga berperanan penting dalam fungsi normal imuniti. Kekurangan iron telah menunjukkan badan kita mudah mendapat jangkitan. 
Kekurangan zat besi boleh menyebabkan:

✔Keletihan, lemah badan.
✔Berdebar, sakit dada.
✔Kesukaran bernafas.
✔Anemia.

Asid Folik

Asid folik adalah salah satu vitamin dalam kumpulan B. Ia wujud secara semulajadi sebagai folat dalam kekacang, sayuran hijau, beberapa buah, dan juga yis and ekstrak daging lembu. Sesetengah makanan seperti roti dan bijirin sarapan diperkuat dengan asid folik.

Anda dinasihatkan mengambil 400 mikrogram (mcg) asid folik setiap hari sebaik sahaja anda merancang untuk hamil. Kemudian, teruskan mengambilnya untuk 12 minggu yang pertama kehamilan. Baik juga jika anda makan makanan yang kaya dengan folat.

Asid folik menyokong:

✔Sistem saraf sihat
✔Penghasilan hormon dan sel-sel darah merah
✔Penghasilan tenaga

Vitamin C

Fungsi pengambilan Vitamin C bagi ibu hamil adalah mempercepatkan penyerapan zat besi untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah. Selain itu ia juga menghasilkan kolagen bagi membina tulang rawan, otot-otot  dan tulang-tulang fetus.

Vitamin C juga bantu menguatkan sistem imun tubuh badan kita. Dapat mengelakkan ibu-ibu hamil dari terkena jangkitan demam dan selsema. Selain itu Vitamin C juga sangat bagus untuk bayi, ia menjadikan kulit bayi gebu, lembut, cerah. Malah menguatkan juga imun sistem bayi sejak dalam kandungan lagi.

Kalsium

Ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg sehari. Tubuh kita hanya mampu menyerap kira-kira 500 mg kalsium dalam satu-satu masa. Akan tetapi janganlah berlebihan kerana pengambilan kalsium yang berlebihan akan mengakibatkan masalah sembelit, meningkatkan risiko batu karang dan menghalang keupayaan badan menyerap zink dan zat besi.

Pengambilan kalsium penting untuk wanita hamil untuk perkembangan tulang dan gigi yang kuat, jantung yang sihat dan penting untuk perkembangan otot dan saraf bayi. Sumber mineral ini juga membantu agar jantung berdenyut secara normal dan berfungsi membantu dalam keupayaan pembekuan darah.
Jika ibu hamil kurang pengambilan kalsium boleh menjejaskan tahap kesihatan ibu hamil pada masa hadapan (berisiko osteoporosis). Ia adalah kerana bayi dalam kandungan akan menyerap kalsium dari tulang ibu. Ia juga bagus untuk ibu mengandung yang menghadapi masalah tekanan darah tinggi (hypertension) kerana ia dapat menurunkan kadar tekanan darah tersebut.

Protein

Ibu mengandung memerlukan protein sekitar 75gram atau lebih 25gram dari sebelum mengandung. Protein sangat diperlukan untuk pertumbuhan jaringan pada janin. Ia merupakan blok-blok pembinaan asas badan ibu dan bayi.

Protein juga membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.

Omega 3 (DHA & EPA)

Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. DHA & EPA sangat penting untuk pembentukan otak & mata bayi. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan dan mengurangkan risiko penyakit jantung dan tindak balas keradangan. Ia juga mengekalkan pengeluaran hormon yang seimbang seperti tekanan darah, pembekuan darah dan banyak lagi. Ketidakseimbangan hormon ini boleh membawa kepada penyakit.

Dalam Shaklee ada set cadangan untuk ibu-ibu hamil bagi memelihara kesihatan ibu dan juga bayi dari dalam kandungan.

Inilah serba sedikit yang dapat saya kongsikan dengan semua...semoga mendapat manfaat kepada semua..oh ye, kalau nak dapatkan set mengandung ekslusif Shaklee boleh hubungi saya..real testimoni saya berikan...

"Kerana dirimu begitu berharga"

18 November 2014

Kelebihan berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW

Assalamualaikum wbt.

Kali ini saya nak berkongsi tentang 42 kelebihan memberikan selawat ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW. Kita kerap diingati untuk memberikan selawat ke atas Rasulullah SAW. Ini sebenarnya adalah perintah Allah SWT ke atas hamba-hambaNya.

Allah SWT berfirman di dalam Al Quran

إِنَّ اللَّهَ وَ مَلَئكتَهُ يُصلُّونَ عَلى النَّبىّ‏ِ يَأَيهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا صلُّوا عَلَيْهِ وَ سلِّمُوا تَسلِيماً

“Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya berselawat kepada Nabi; wahai orang-orang yang beriman, berselawatlah kamu kepadanya dan ucapkan salam kepadanya.” (Al-Ahzab | 33: 56)

Al-Sheikh Abdul Qadir Al-Jelani Al-Hasani, Quddisasirruhu telah menjelaskan di dalam kitabnya Al-Safinah al-Qadiriyah tentang kelebihan kita umat Islam untuk berselawat ke atas Rasulullah SAW.

Beliau meriwayatkan daripada Ibnu Farhun berkata “Berselawat kepada Nabi Muhammad SAW itu mempunyai 42 kelebihan. Perkara ini tertulis dalam kitabnya Hadaiq Al-Anwar”

Apakah 42 kelebihan-kelebihan yang dimaksudkan itu apabila kita berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW? Mari kita fahami:

1.Kita melaksanakan perintah Allah SWT ke atas hamba-hambaNya.
2.Kita turut sama berselawat sepertimana Allah SWT dan para malaikat berselawat ke atas Rasulullah SAW.
3.Kita mendapat ganjaran 10 kali selawat daripada Allah SWT ke atas diri kita di atas setiap selawat yang kita diucapkan (selawat daripada Allah SWT bererti rahmat diiringi dengan selawat para malaikat).
4.Kita dikurniakan oleh Allah SWT 10 darjat atas setiap satu-satu selawat.
5.Kita dituliskan oleh malaikat 10 kebaikan atas setiap selawat.
6.Allah SWT menghapuskan 10 kejahatan atas setiap selawat.
7.Segala doa akan diperkenankan oleh Allah SWT.
8.Kita mendapat syafaat daripada Rasulullah SAW.
9.Kita mendapat keampunan Allah SWT dan akan ditutup segala keaiban.
10.Allah SWT akan menutupi segala dukacita.
11.Kita dikurniakan maqam hampir kepada Rasulullah SAW.
12.Kita mendapat darjat al-sidq.
13.Segala hajat kita akan ditunaikan.
14.Kita selamat sejahtera pada hari kiamat.
15.Allah SWT dan para malaikat akan berselawat ke atas kita yang berselawat.
16.Kita mendapat khabar gembira daripada Allah SWT dengan balasan syurga.
17.Kita akan berkeadaan selamat sejahtera daripada huru-hara hari kiamat.
18.Rasulullah SAW akan menjawab secara langsung ke atas setiap selawat yang kita bacakan itu.
19.Kita mudah mengingat semula perkara-perkara yang lupa.
20.Kita mendapat kedudukan yang baik pada hari kiamat serta tidak akan kecewa pada hari itu.
21.Kita tidak akan merasai kefakiran.
22.Kita terpelihara daripada dihinggapi sifat bakhil.
23.Kita mendapat kesejahteraaan daripada doa Rasulullah SAW.
24.Selawat akan menjemput setiap pengucapnya ke jalan syurga.
25.Akan menjauhkan kita daripada terlibat dalam majlis-majlis yang tidak disebut padanya nama Allah dan rasulNya atau daripada majlis-majlis lagha.
26.Berselawat menyempurnakan kalam pujian Allah SWT apabila disebut “Alhamdulillahirabbil’alamin” di dalam doa, maka akan disambut selepas itu dengan selawat ke atas Nabi Muhammad SAW.
27.Selamat melintasi titisan sirat al-mustaqim pada hari kiamat.
28.Terpelihara daripada sifat kasar dan gelojoh.
29.Kita disambut oleh Allah s.w.t. pada hari kiamat dengan kata-kata pujian yang lunak.
30.Kita mendapat keberkatan Allah SWT.
31.Kita mendapat kesempurnaan iman.
32.Kita timbul rasa kasih dan cinta kepada Rasulullah SAW.
33.Kita mendapat hidayah daripada Allah SWT dan dikurniakan hati yang sentiasa hidup mengingatiNya.
34.Setiap selawat yang dibacakan akan dibentangkan di hadapan Rasulullah SAW secara langsung.
35.Teguh pendirian dengan kebenaran.
36.Berselawat bererti kita menunaikan sebahagian daripada hak-hak Rasulullah SAW ke atas diri kita.
37.Di samping itu ia dianggap mensyukuri nikmat Allah SWT yang mengurniakan dan mengutuskan Rasulullah SAW kepada kita.
38.Berselawat juga bererti zikrullah, bersyukur serta mengiktiraf segala nikmat yang dikurnikan oleh Allah SWT.
39.Kita mendapat balasan rahmat yang luas daripada Allah SWT.
40.Berselawat bererti melengkapkan pengertian berdoa dan memohon kepada Allah SWT ke atas Rasulullah SAW dan kepada diri kita sendiri.
41.Di antara kelebihan yang paling hebat kepada setiap individu ialah akan terjelma gambaran Rasulullah SAW dalam jiwanya.
42.Dikurniakan oleh Allah s.w.t. maqam seorang Syeikh dan Murabbi.

17 November 2014

Zikir Penyeri Wajah

Zikir Penyeri Wajah

Untuk sentiasa kelihatan cantik menawan berseri, awet muda luaran dan dalaman, amalkan membaca zikir dengan cara seperti berikut :
Baca ” Ya Badiyah ” 1 x
Baca ” Ya Nur ” 1x
Baca ” Ya Hadi ” 1 x
Baca ” Ya Allah ” 3x

Amalkan membaca zikir ini dan tiup ke tapak tangan dan kemudiannya sapu ke muka kita setiap hari.

Amalkan membaca ayat-ayat seperti berikut:

Baca ayat ke 35, 36, 37 dan 38 dari surah al-Waqiah pada tiap selepas solat subuh.
Selepas baca ayat-ayat ini, hembuskan pada air dan kemudian minum air tersebut.

*Kaedah ini adalah untuk rawatan dalaman supaya kelihatan cantik muda dan bertenaga luaran dan dalaman.

Bacalah surah al-Waqiah tiap tiap hari sebelum tidur, nescara kita akan sentiasa murah rezeki dan mendapat ketenangan jiwa. InsyaAllah...

Pengambilan vitamin juga boleh mengekalkan kecantikan kulit secara semulajadi. Vitamin akan menjaga kesihatan dari dalam, jadi lebih selamat berbanding produk-produk kecantikan yang tidak diketahui kandungan di dalamnya dan kebiasaannya mengandungi bahan kimia...

Kesan yang akan kita nampak mungkin agak memakan masa bergantung kepada badan masing - masing, tetapi yakinlah kecantikan yg dijaga dari dalam adalah lebih baik dan selamat. Tapi ingat, cantik luar kena la cantik dalam juga, maksudnya akhlak kita perlu la dijaga sentiasa. Baru la ummphh! ^_^

16 November 2014

Suntikan Vitamin C untuk Wajah

Suntikan Vitamin C : Baik atau buruk?

Wanita dan kecantikan memang tak boleh dipisahkan dan setiap wanita pastinya mahu kelihatan menawan, anggun dan cantik. Pelbagai usaha yang dilakukan oleh kaum Hawa untuk menjaga kecantikan luaran dan dalaman seperti membeli produk kecantikan yang murah dan mahal serta pergi ke pusat rawatan kecantikan pada setiap bulan. Tetapi baru-baru ini kaedah rawatan kecantikan yang semakin popular iaitu suntikan kecantikan telah menjadi pilihan wanita kerana kesannya yang cepat berbanding jika kita ambil vitamin kecantikan dan juga harganya pula tidak terlalu mahal.

Apabila suntikan dilakukan, vitamin akan menyerap ke bahagian sistem badan yang memerlukannya. Berlainan pula dengan pengambilan vitamin C, ada kebarangkalian vitamin itu tidak sampai kepada sistem tubuh yang memerlukannya. Sebaliknya, ia disingkirkan ke bahagian lain yang tidak berkenaan.

Tetapi perlu diingatkan , ada beberapa faktor yang perlu anda ambil berat sebelum mengambil suntikan iaitu seperti keaslian bahan, bahan kimia apa yang terdapat dalam bahan, tarikh luputnya yang sudah tamat tempoh atau bahan-bahannya yang tidak bersesuaian dengan badan, kerana ia akan memberikan kesan sampingan yang negatif jika tidak diendahkan.

Sekiranya vitamin C diambil secara berlebihan, ia boleh mengakibatkan masalah pada buah pinggang, masalah tulang menjadi nipis dan masalah alergi. Bagi mereka yang menghidapi masalah gastrik pula, tidak disarankan mengambil vitamin C kerana ia mengandungi sejenis asid yang dinamakan askorbic yang akan membuatkan masalah gastrik anda bertambah teruk. Pada yang mengambil suntikan juga, anda dinasihatkan supaya jangan biarkan perut anda kosong sebelum melakukan suntikan vitamin C dan juga perlu meninggalkan nikotin dan rokok kerana ia bukan sahaja akan memusnahkan vitamin baru tetapi juga yang sedia berada di dalam badan.

Suntikan vitamin C telah digunakan sejak 30-40 tahun dahulu dengan bertujuan untuk menyembuhkan penyakit kulit, proses penuaan yang disebabkan oleh radikal bebas dan faktor usia.

Radikal bebas akan menjadikan kulit kita rosak, kusam, berkedut serta muncul pigmen hitam dan menjadikan kulit tidak cantik seperti dulu. Jadi vitamin C ini digunakan sebagai bahan antioksidan untuk melawan radikal bebas dalam badan kita. Fungsi vitamin C juga berperanan untuk meremajakan kulit, mencegah penuaan dan menghalang sinaran matahari yang boleh menimulkan gangguan kulit. Dan proses terakhirnya menjadikan kulit kita lebih sihat, cantik dan cerah.

Selain itu, dibawah merupakan beberapa manfaat yang boleh kita dapat daripada vitamin C

1. Membantu mengurangkan kadar kolestrol dalam darah.

2. Menghalang penyakit Skurvi : Penyakit yang disebabkan kekurangan Vitamin C dalam makanan, ditandai oleh gusi bengkak dan berdarah, pendarahan dibawah kulit dan lain-lain.

3. Mempertingkatkan sistem pertahanan badan.

4. Menguatkan dinding salur darah.

5. Menolong pembentukan tisu gentian dan mengurangkan kedut pada kulit.

6. Menjadikan kulit lebih cerah, menghilangkan jerawat dan pigmentasi.

7. Menjaga kesihatan otot dan mencantikkan serta menghaluskan kulit.

Tepuk dada tanya hati samada mahukan yang semulajadi atau tidak untuk diri kita....jangan hanya memikirkan jangka masa pendek tetapi akan datang akan merosakkan diri sendiri...

Untuk dapatkan Vitamin C semulajadi dan tahan lama boleh hubungi saya samada SMS / Whatsapp atau email ye...memang berbaloi...

Hanani
012 3485657
hanani217@gmail.com

15 November 2014

Pemakanan Untuk Pesakit Gout

Pemakanan Bagi Pesakit Gout

Gout merupakan satu bentuk artritis yang akut menyebabkan kesakitan teruk dan bengkak pada bahagian sendi. Ia disebabkan oleh pengumpulan asid urik yang tinggi di dalam badan.

Asid urik terbentuk daripada pemecahan purin yang terdapat dalam kebanyakan tisu manusia dan makanan. Kebiasaannya, purin larut di dalam darah dan dikumuhkan di dalam air kencing.

Pengambilan diet yang tinggi kandungan purin mungkin merupakan salah satu sebab meningkatan asid urik di dalam darah.

Sumber protein dalam diet terutamanya daging merah dan makanan laut, mengandungi purin yang boleh meningkatkan risiko pembentukan gout.

Pengurusan Pemakanan Pesakit Gout

Sekiranya anda menghidapi gout, anda mungkin perlu mengurangkan pengambilan makanan yang tinggi kandungan purin.

Saranan bagi pengambilan makanan yang tinggi kandungan purin adalah di antara 100-150 mg/ hari.

Makanan dibahagikan kepada 3 kumpulan dalam pengurusan penyakit ini iaitu :

Tinggi kandungan purin : Makanan dalam kumpulan ini perlu dielakkan

Sederhana kandungan purin : Makanan dalam kumpulan ini perlu dihadkan

Rendah kandungan purin : Makanan yang boleh diambil mengikut keperluan normal.

Ini adalah serba sedikit tentang pemakan untuk pesakit gout...saya akan huraikan lagi untuk entry seterusnya...

14 November 2014

Petua Elakkan Baby Jaundis

Perkongsian dari bacaan di internet...ibu mengandung sila amalkan ye...

Petua mengelakkan jaundis pada baby mengikut sunnah selepas dilahirkan...

Kita hanya berusaha,segalanya dengan izin Allah

13 November 2014

Bahaya Resdung Dalam Kehidupan

Resdung adalah suatu penyakit dan kita harus menghalangnya dari merebak lalu mengakibatkan kerosakan yang lebih besar.

KEMUDARATAN RESDUNG(SINUSITIS)jika dibiarkan akan mandapat simptom seperti dibawah:

• Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata
• Jangkitan otak
• Sakit tekak yang kronik
• Jangkitan tulang muka
• Menerukkan keadaan lelah
• Berdengkur secara kronik
• Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil
• Alahan hidung
• Selsema biasa yang melarat

Atasinya sebelum lebih parah...

Ini adalah testimoni pengguna selepas mengamalkan Set Resdung Shaklee:

TESTIMONIAL SET RESDUNG

Testimonial Resdung 1:

"Sy mmpunyai masalah resdung yg agak kronik..tetapi...slepas sy mngambil set resdung drpda shaklee..alhamdulillah..ia brkesan dgn izin Allah..so,sy xprlu menggaru hdung sy dgn mggunakan garfu lgi ;p...tq Nik Nurul Husna" - Asyraf Alias (setelah seminggu consume)

Testimonial Resdung 2:

"Nak share jugak sikit testimoni saya sebagai seorang pengidap resdung tegar.
Dulu, tisu mmg sahabat baik saya. saya mmg tak boleh berpisah dengan tisu. kat rumah, dalam kete, dalam handbag. mesti ada tisu. kat rumah plak kotak tisu sentiasa ada kat ruang tamu, bilik, dapur....tujuan untuk memudahkan saya apabila selsema. sebab selsema mmg sahabat baik saya sekali dengan cik tisu.

Tapi Alhamdulillah....resdung yang saya hidapi selama lebih 20 tahun kini telah sembuh sejak saya mengamalkan set 3M yg mana ada set G di dalamnya...ada jugakla saya selsema kdg2 tapi yang penting ia TIDAK MELARAT SEPERTIMANA DULU. bersin 2-3 kali, hembus2 hingus sikit terus baik.

kalo dulu...sorilah, kalo tisu tak habis sekotak tak sah, sampaikan suami saya yang bukan pengidap resdung pun saya tgk dah start berkawan dgn tisu...hahahaa (cam lawak) plak. tapi tulah, ALHAMDULILLAH...dah takde dah selsema kronik mcm dulu. tak larat la...sampai saya pernah kena diagnose ada ketumbuhan dalam hidung tau...astaghfirullah..." -

Testimonial Resdung 3:

"Alhamdulillah..sy pun pengidap resdung jugak tp xde la kronik sgt.. hehe pun baik slps amek set D+alfalfa+ ESP.. skrg pun ramai member bg tau mslh resdung or alergik seafood dh hilang." - Su AnNajah

Testimonial Resdung 4:

"Alhamdulillah.. Sy pun merasai kesannya.. Wpun blum baik sepenuhnya.. Tp amat jauh beza sblm consume shaklee.. Dulu sampai sakit2 kpala dan bengkak2 kelenjar.. Mesti ada clarityne@zyrtec kat rmh ni.. Skrg bukan keperluan dah.. Sy teruskan dgn tmbh nutriferon utk kuatkan sistem imun selain teruskn dgn alfalfa, vit c dll.. Mmg berbeza la.. Alhamdulillah..." - Mushafizah A Samad

Dapatkan set resdung ekslusif dari Shaklee..membantu secara semulajadi..
Hubungi saya untuk harga terbaik.

Hanani
SMS /WHATSAPP - 012 3485657
Email - hanani217@gmail.com

12 November 2014

Pengakuan berani Lelaki dengan ESP dan Sustained Release Vita C Shaklee

Assalamualaikum wbt...

Zaman sekarang ni bukan perempuan je nak cantik...nak kulit cerah tanpa cela, gebu-gebas dan flawless malah lelaki juga ye...

Tak dinafikan yang produk Shaklee sesuai untuk lelaki dan juga perempuan...saya nak berkongsi dengan semua testimoni seorang lelaki yang mengamalkan ESP dan Sustained Release Vita C...pengambilan yag konsisten memang akan menampakkan hasil yang sangat hebat...

Tengok je gambar tu dah nampak kesannya...apa yang saya tahu pengambilan konsisten ESP selama 7 bulan dan Vita C selama 11 bulan dan itulah hasilnya....memang cantik kulit dia 1 badan..jeles mak tengok...memancar-mancar 😂😂😂😂...

Yang penting Shaklee semulajadi...tak payah nak cucuk sana cucuk sini..jangan tak tau yang vita c ni ada kollagen tau...maksimum boleh ambil sehari 9-12 biji...tak bahaya ke kalau ambil banyak-banyak ni? Itu soalan yang selalu ditanya...jawapannya tak malah kulit akan jadi lebih halus mulus...sebabnya vitamin c adalah vitamin larut air dan tak kekal lama dalam badan, ia akan dibuang bersama dalam urin...so, pada yang suka cantik tu jangan takut nak makan vita c ye tapi vita c shaklee la...oh ye, vita c juga boleh dibuat masker...lagi bertambah cantik bila amalkan luar dalam...

So, pada lelaki-lelaki di luar sana yang nak kulit cantik semulajadi meh amalkan ESP dan Vita C ni..memang puas hati..untuk tambah maskulin lagi add on Vita E...vita e untuk tenaga dalaman lelaki...nanti saya bagi testimoni lelaki dan Vita E pula ye.

Jika nak produk Shaklee dan consultation terbaik jangan malu jangan segan hubungi saya. Hanya yang terbaik untuk anda... boleh COD juga..tapi kawasan yang berhampiranlah ye..yang nak jadi ahli pun boleh hubungi saya...

Hanani
SMS/WHATSAPP - 012 3485657
Email - hanani217@gmail.com

11 November 2014

The best of VIVIX - Atasi Masalah Darah Tinggi

[ The best of VIVIX - atasi DARAH TINGGI]

Bila suami hadiahkan isteri VIVIX ikhtiar untuk atasi masalah darah tinggi kronik isteri...

Alhamdulillah isteri tiada lagi rasa pening, naik tangga pun dah tak mengah dan lagi best 2 bulan tak bergantung dengan ubat doktor pakar lagi....kita hanya berikhtiar sesungguhnya segalanya berlaku dengan izin Allah...

Dapatkan konsultasi ekslusif dari saya..

Hanani
SMS / WHATSAPP  - 012 3485657
Email - hanani217@gmail.com

10 November 2014

Buah hati pengarang jantung

Buah hati pengarang jantung mama..merangkap treadmill mama...hari-hari bagi mama berpeluh 😉😉...tapi mama suka....bila tengok diorang tidur rasa rindu main kejar-kejar..

Semoga menjadi anak-anak yang sentiasa menenangkan hati semua orang ye sayang...

Atasi MIGRAIN sebelum PARAH

Migrain adalah disebabkan oleh pengecutan urat darah dalam otak yang mana ia boleh menyebabkan strok..bahaya kan migrain ni jika berlarutan??

Punca utama migrain masih tidak dapat dikenalpasti tetapi ada kemungkinan disebabkan baka keluarga. Sila buat pemeriksaan scan otak sekiranya Migrain anda berlarutan dan lambat sembuh.

TANDA-TANDA TERKENA MIGRAIN / SAKIT KEPALA

Rasa nyeri dan berdenyut-denyut di sebelah kepala dan merebak ke bahagiaan hidung & sekitar mata
pandangan menjadi kabur, silau dan kadang-kadang menjadi gelap.. boleh menyebabkan pitam dan ini dinamakan fotobia
70% pesakit migrain akan merasa loya dan muntah
Serangan migrain sering terjadi dalam tempoh 7-72jam
rasa sensitif pada bunyi dan suara, badan berpeluh.

Bagaimana vitamin ini membantu?

B Complex

✔B Complex diformulakan dengan vitamin B yang sangat banyak khasiatnya. Antaranya adalah vitamin B2 iaitu Riboflavin dan vitamin B6 iaitu Pyridoxine yang dapat mengurangkan sakit yang disebabkan oleh migrain. B Complex Shaklee juga dapat membantu mengelakkan stress, depresi dan kemurangan juga mencegah dari penyakit Strok.

✔Ostematrix Shaklee

Ostematrix pula mengandungi kandungan kalsium dan magnesium yang tinggi. Magnesium berupaya mencegah kekejangan pembuluh darah. Kekejangan pembuluh darah merupakan salah satu punca berlakunya migrain. Magnesium juga berupaya mengurangkan sakit kepala dan frekuensi sakit kepala.

Atasi MIGRAIN sebelum lebih parah secara SEMULAJADI...

Hubungi saya Shaklee Independent Distributor anda yang peramah 😉😉..

Hanani
SMS / WHATSAPP - 012 3485657
Email - hanani217@gmail.com

07 November 2014

Ammar dan kisah di sebalik potong kek

Assalamualaikum..

Semalam baru anak bujang saya dapat potong kek....siap baring-baring lagi sambil potong...sebelum potong sempat colek kat blueberry sos. Sabar je lah anak wei...

Kek dipilih bila survey anak-anak suka makan cheese...nak beli yang lain takut tak habis je nanti...mama juga yang kena habiskan nanti..

Hadiah mama tak tau lagi nak bagi apa..ayah cakap dah dapat kasut Dr. Martin tu cukup la kan...mama bagi basikal la ye sayang...

Sekarang ni busy sebab mengemas nak pindah...mak yong is tak larat tapi gagahkan diri juga...kalau tak, lambat lagi pindahnya....

06 November 2014

Khasiat Omega Guard untuk kanak-kanak

Minyak Ikan Omega 3 ni sebenarnya dah boleh dinikmati oleh bayi jika ibu mengamalkannya dari dalam kandungan lagi yang mana ia akan membantu perkembangan otak dari dalam kandungan lagi....

Omega boleh diambil masuk trimester kedua dan ketiga ye duhai ibu-ibu mengandung...banyak khasiatnya...jangan tak tau dengan pengambilan omega secara konsisten akan memudah proses kelahiran..macam mana tu? Tunggu entry seterusnya dari saya...

Khasiat ini juga dapat diteruskan melalu penyusuan susu ibu yg mana khasiat dapat disalurkan melalui susu ibu.

Seawal usia setahun pula kanak-kanak sudah boleh mula mengambil minyak ikan ini tetapi dengan dos yg telah ditetapkan

Antara khasiat Omega Guard Untuk kanak-kanak adalah:

✔Membantu dalam perkembangan otak kanak-kanak. Kajian menunjukkan kanak-kanak yang mula mengambil omega 3 lebih awal ternyata otaknya lebih cergas.

✔Dapat merawat penyakit eczema dari dalam, biasanya ibu-ibu ambil alternatif untuk menyapu ubat luaran sahaja tapi beberapa lama kemudian akan muncul kembali. Jika konsisten dengan pengambilan omega 3 dapat mengelakkan masalah eczema untuk timbul kembali.

✔Meningkatkan sistem imunisasi kanak2 dan dapat merawat demam selsema dan batuk kerana Omega 3 ini bersifat panas jd bila dimakan automatik memberi kesan panas dalam badan

✔Omega 3 ini mempunyai sifat anti radang dan anti inflamasi jadi ianya amat berkesan untuk mengurangkan serangan asma pada kanak-kanak dan mengurangkan penggunaan inhaler.

✔Dengan pengambilan Omega 3 juga didapati kanak-kanak lebih cergas dan aktif dan membantu meningkatkan fokus kanak-kanak semasa belajar

Sempena promo Omega Guard bulan ni ramai yg grab 2-3 botol terus, kalau nak beli 6 free 1 dan free membership lagi. bukan apa Omega Guard ni semua peringkat umur pun boleh ambil tiada masalah jadi pelaburan yang sangat berbaloi untuk seisi keluarga...

Hubungi saya untuk lebih lanjut..

Hanani
SMS/WHATSAPP - 012 3485657
Email- hanani217@gmail.com

*COD sekitar skudai, jb..

04 November 2014

Menjana pendapatan 3, 4, 5 angka hanya dari rumah

Assalamualaikum wbt...

Saya dengan ini nak offer pada 4 orang sahaja yang nak mencari side income...almaklumla semua sekarang ni semua barang naik harga..2014 bakal melabuhkan tirai dan 2015 bakal menjelma..akan datang perbelanjaan semakin meningkat....

Apa salahnya mencari pendapatan sampingan demi keluarga...memang duit bukan segalanya tapi segalanya memerlukan duit sekarang...

Saya serius nak membantu dan anda yang bertuah akan dibimbing bagaimana untuk berjaya..modal tak sampai RM100 pun...anda akan dimasukkan ke dalam support group khas bersama saya...pilihan di tangan anda..mahu 3, 4 atau 5 angka..tiada yang mustahil...tak kira siapa anda samada student, surirumah, bekerja, atau tidak yg penting NAK BERUBAH...

Fast action fast result!!!

Hubungi saya - sms/whatsapp
Hanani
012 3485657
Email - hanani217@gmail.com

Anniversary Wedding ke 8 dan Birthday Ammar Harith

Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi atad apa yang dikurniakan...

Semalam 3 November 2014 genap 8 tahun perkahwinan saya dan suami...syukur kerana berjaya mengharungi segala dugaan yang diberikan Allah...terima kasih atas segalanya...semoga ikatan yang terbina kekal hingga ke jannah..tiada apa yang lebih indah dan bahagia dari melihat orang yang kita sayang sihat dan bahagia...

Harini genap anak bujang saya berumur 2 tahun...lahir 2 tahun lepas sehari selepas anniversary mama dan ayah..ingat nak keluar tarikh sama tapi sehari selepas rupanya.... happy birthday Muhammad Ammar Harith...semoga menjadi anak yang soleh, sentiasa menenangkan hati semua orang, sentiasa sihat,cergas dan cerdas dalam menjalani kehidupan yang mendatang..mama doakan Ammar sentiasa mendapat keredhaan Allah swt...semoga sentiasa menjadi imam muda mama dunia akhirat..tiada apa yang mama harapkan dari menjadi anak yang soleh dunia akhirat..

Mama, ayah dan kakak Kasih love u so much mote than words...nanti kita potong kek bola ye sayang...

04 October 2014

Kombo ESP pada harga MURAH

Sempena promosi hebat ESP pada bulan ni maka Kombo ESP juga hot sangat-sangat..mana taknya dapat harga kasih sayang kan..memang berbaloi...nah,saya detailskan lagi khas untuk semua...

1. ESP + Vita E 👉 Untuk kulit anjal dan bebas cela parut degil dan jahat

2. ESP + Omega Guard 👉 Untuk perkembangan otak janin dan pemeliharaan dan pemuliharaan rahim yang baik

3. ESP + Vita-lea 👉 Untuk tenaga berpanjangan dan kesihatn yang optimum

4. ESP + Lecithin 👉 Bagus utk 'weight management', dapat kenyang lebih lama dan pembakaran lemak degil oleh lecithin

5. ESP + Alfalfa 👉 Untuk membantu penyusuan susu ibu. Membantu dalam mempercepatkan proses penghasilan susu dan bertindak sebagai milk booster

6. ESP + GLA Complex 👉 Untuk meningkatkan kesuburan kaum wanita.

7. ESP + Ostematrix 👉 Untuk yang sering mengalami sakit kepala kronik/migrain

8. ESP + Zinc 👉 Untuk proses berpantang yang sihat, gembira dan bertenaga. Luka bersalin dan luka jahitan czer akan cepat kering dan sembuh

9. ESP + Performance Drink 👉 Untuk tenaga sekuat bateri Energizer!

Pat-pat siku lipat
Siapa cepat dia mendapat..

Sementara stok masih ada...beza memang berbeza sangat harganya...

Nak kombo yang mana? Hubungi saya untuk lebih details..

Hanani
SMS/WHATSAPP 012 3485657

27 September 2014

Kenapa Shaklee Pilihan Ramai?

Mahukan PERUBAHAN dalam pendapatan isi rumah anda! Bersama saya dan impian juga menjaga KESIHATAN bersama!

Adakah ANDA yang kami cari dan maksudkan? Anda BERMINAT mahu lakukan PERUBAHAN pada pendapatan anda setiap bulan? Membantu menambah pendapatan isi rumah.. Juga isteri yang tidak bekerja mampu menjana penadapat walau hanya dari rumah sahaja. Kini semua hanya di hujung jari anda!

Mengamalkan PRODUK SHAKLEE dalam masa sama BERNIAGA untuk jana pendapatan isi rumah kini menjadi PILIHAN utama para ISTERI untuk terus bina IMPIAN tanpa sempadan...

Hanya bermodalkan RM75 (Semenanjung) & RM85 (Sabah/Serawak) untuk pendaftaran ahli & business starter kit , anda berpeluang untuk menikmati pelbagai insentif yang ditawarkan oleh Shaklee:

✔ Ganjaran tunai (CASH)
☑ Bonus peribadi sehingga 21%
☑Leadership bonus sehingga 6 level
☑ Insentif Coordinator sehingga 1.5%

✔ Program Kereta - berpeluang mendapat tambahan bonus utk bayar kereta kita.

✔ Convention - kira percutian yg ditanggung sepenuhnya oleh Shaklee (dalam negara & luar negara). Ada juga peluang utk menunaikan Umrah ynag mana semuanya berupa 6 bintang.

Kenapa saya pilih SHAKLEE? Kenapa BUKAN produk lain?

Jawapannya adalah peluang dan kebaikan yang diberikan oleh Shaklee tersangat BERBEZA. Apa KELEBIHAN Join bersama kami? Peluang yang anda dapat?

Apa KELEBIHAN jika anda berdaftar dengan kami??

• Anda tak perlu simpan stok dirumah , KINI boleh di lakukan secara ONLINE.
• Anda akan diberikan tunjuk ajar & bimbingan secara percuma secara maya mahupun perjumpaan HEBAT dari orang-orang HEBAT kita semua.
• Anda akan diberikan laluan dan berada ke dalam secret group tertutup Shaklee yang membincangkan tentang product, customer, cara konsultasi dan sebagainya secara percuma..malah anda hanya perlu "duplicate" cara yang terbaik untuk laluan KEJAYAAN anda.
• Anda akan diberikan info tentang biz online, tips marketing, cara menarik customer, dan sebagainya juga secara percuma dan anda tak perlu pun keluar rumah untuk urusan pos barang dan segalanya..(Tapi saya lebih suka ke pajabat pos sebab tu adalah kepuasan hati saya dalam memberikan service terbaik untuk para pelanggan saya)

☑ Peluang mendapat/ memperbaiki taraf kesihatan yang baik melalui produk supplement yg diiktiraf di dunia (malalui kajian saintifik & journal yg diterbitkan). – Sudah berada di pasaran 57 tahun tau!

☑ Peluang mendapat/ memperbaiki taraf hidup dari segi ekonomi..Bonus pula di bayar pada tengah bulan...time semua orang tengah kering kan..wauu ..superb...sapa nak bagi kalau kita tak berusaha mengubah impian hidup kita kalu buka diri kita sendiri bukan?

Jangan Lepaskan PELUANG KEEMASAN Ini! PECUMA KEAHLIAN untuk anda yang BERKELAYAKAN terus ...produk dapat.. keahlian terus milik anda juga....

Hubungi saya jika ingin bersama kami..

Hanani Hamid
012 3485657
hanani217@gmail.com
Fb : hanani hamid
Fb Page : Sihat Hebat

16 September 2014

Selamat Hari Malaysia

Salam satu Malaysia.

Selamat Hari Malaysia yang ke 51 dan selamat bercuti kepada anda semua rakyat Malaysia. Setiap tahun pada tarikh 16 September, Hari Malaysia disambut bagi memperingati penubuhan persekutuan Malaysia yang diistiharkan pada 16 September 1963.

12 September 2014

Tips Atasi Masalah Jerawat Dengan Mudah

Jerawat bukan sahaja dilihat satu masalah yang menyebabkan rupa sebenar individu seolah-olah `terlindung', tetapi memberi kesan besar kepada emosi sehingga mampu mengurangkan hubungan sosial dan keyakinan diri.

Kajian menunjukkan, masalah jerawat `menyerang' hampir 80 peratus masyarakat di negara ini terutama golongan remaja sekitar peringkat umur awal persekolahan menengah hingga awal 20-an.

Keadaan ini terjadi disebabkan perubahan hormon remaja yang berlaku sejak usia kanak-kanak hingga dewasa.

Bagaimanapun, jerawat yang teruk mungkin disebabkan faktor penyumbang tambahan seperti jangkitan kuman melalui penyakit, alahan, ketidakseimbangan melampau hormon dan kesilapan aspek penjagaan kulit.

Tip atasi masalah jerawat

1 Cuci Kulit Wajah

Lakukan pencucian dan pembersihan wajah paling kurang dua kali sehari melalui urutan ringan di seluruh wajah, menggunakan pencuci khas bertekstur lembut (beli mengikut jenis kulit wajah sama ada normal, kering, berminyak atau sensitif).

2 Jangan Memicit Jerawat

Anda dilarang memicit jerawat. Sekiranya berlaku, perkara ini boleh memburukkan keadaan kulit dan berisiko meninggalkan parut kekal. Berjumpalah pakar kulit bertauliah atau pakar dermatologi sama ada di hospital atau klinik untuk mendapatkan khidmat nasihat mengatasinya.

3 Gunakan Krim Pelembap

Pancaran sinaran Ultra Lembayung (UV) yang terkena pada kulit wajah walaupun sedikit akan merosakkan struktur protein dan DNA, justeru bagi mengatasi keadaan ini, sapukan pelembap kulit wajah yang mempunyai pelindung sinaran UV setiap kali keluar rumah pada waktu siang.

4 Elak Tukar Produk Penjagaan Wajah Secara Kerap

Janganlah selalu menukar produk pembersihan dan kecantikan wajah. Ini akan menyebabkan keradangan atau alahan pada kulit, sebaliknya gunakan sesuatu produk sehingga nampak kesan nyata dan jika kurang sesuai, baru ditukar.

5 Pakai Bedak Muka Berasaskan Mineral

Elak menggunakan bedak padat kerana span yang digunakan berkali-kali dan lembap di dalam bekas akan menggalakkan pembiakan bakteria, lebih baik gunakan bedak berasaskan mineral seratus peratus tanpa sebarang campuran bendasing kerana anti-inflammatori, tidak menutupi pori dan teksturnya kering.

6 Amalkan Pemakanan Sesuai
Individu mengalami masalah ini terutama jenis serius perlu mengurangkan pemakanan berminyak dan pedas.

7 Minum Air Kosong

Amalkan meminum air kosong dalam kuantiti yang banyak setiap hari, sekurang-kurangnya tiga liter, bertujuan memastikan keadaan dalaman badan sentiasa bersih dan kurang toksik.




11 September 2014

Cantik Jelita dengan Collagen Powder Shaklee

Kenapa mesti Collagen Powder Shaklee?

💄Collagen Powder Shaklee mengandungi 400mg proprietari RSS collagen

💄Collagen Powder Shaklee mengandungi kolagen yang tulen, berkualiti tinggi dan diektrak dari sisik ikan merah (ikan merah adalah sumber collagen terbaik kerana daya ketahanannya)

💄Dalam Collagen Powder Shaklee, molekulnya ringan untuk memudahkan diserap oleh badan bagi kesan yang cepat dan hebat

💄Collagen Powder Shaklee mengandungi 7 bahan tambahan termasuk Vit B dan C yang menyokong kecantikan dalaman dan luaran anda..

7 Kesan dan Faedah Mengambil Collagen Powder Shaklee

1. Anti Penuaan - Mengecilkan liang-liang pori, kedutan dan garris-garis halus yang kelihatan.

2. Menghidratkan - Melembapkan kulit bagi mengurangi rasa kering dan mengelupas pada muka.

3. Mengembalikan Keanjalan Kulit - Meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kelembutan.

4. Melicinkan - Meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit.

5. Menyubur - Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar.

6. Mencerah - Mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit.

7. Menegang - Membantu menegang dan menganjalkan payudara.

Cantik dan sihat semulajadi dengan Collagen Powder Shaklee 💁💁...memang berbaloi-baloi👍👍...

Hubungi saya,
Hanani
012 3485657
Email : hanani217@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...