Subscribe:

16 July 2012

BBQ di Taman Permainan


Pada hari ahad yang lepas aku dengan rajinnya telah follow suami pergi berBBQ dengan geng-geng kereta dia kat Taman Permainan depan Sekolah Menengah Tun Fatimah JB. Sape-sape yang yang dok JB mesti tau...Korang bayangkanla berBBQ di taman permainan dengan bawa anak kecik berusia 2 tahun sah-sahlah dia takkan dok diam asyik nak main je. Mak buyung ni gakla yang terkedek-kedek mengejar anak yang sibuk nak main tengah panas. Tapi bila aku dha tak larat, aku pas batton kat suami gak. Dia dengan nak membakar lagi. Layankan jugakla anak dara dia yang sorang tu.
Yang tak bestnya bila nak snap gambar je bateri fon boleh habis lak. Mati-mati aku ingat bateri banyak lagi. Kamera lak dah lama tak pakai dan sah-sahla bateri takde. Maka, tak dapat nak snap gambar time berBBQ dan keletah anak dara sorang tu. Makanan yang di BBQkan pun sedap. Puas gak aku makan ayam, udang, sotong dan segala macam lagi. Kenyang adik baby makan. Kasih makan banyak gak tapi dia makan bihun dengan ayam jek. Yang lain pedas, so dia reject.
Habis aktiviti BBQ dalam kol 2 petang. Dalam kereta, anak dara tu dah pengsan kepenatan. Mana taknya tanak duduk diam langsung. Penat wei melayan dia tapi demi anak tercinta layankan je la. Sampai rumah je buakan Kasih je yang lepak, tapi mama dengan ayah pun lepak habis. Penat sebab panas kot. Tapi memang lepak habis. Time makan malam suami dengan Kasih je yang makan, mama tak lalu nak makan. Penat kot. Aku just minum milo dengan oat saje untuk alas perut.

2 comments:

Aishah Rahim said...

Akak, dekat sangat dengan rumah kuarters Aishah. Rumah kuarters Aishah belakang sekolah tun fatimah tu aje.

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

yeke aishah. Kalau tau blh singgah umah Aishah kejap.

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...