Subscribe:

30 July 2012

Cubaan minum susu berjaya guna Tommee Tippee Tip It UP CUP

Kenapa aku up tentang Tommee Tippee Tip It UP CUP ni lak. Sebabnya Kasih nak minum susu dalam tu. Kalau tak, jenuh aku nak suruh dia minum. Tapi kena wat drama dulu depan dia. Kalau tak, pelik je dia nak minum susu tu. Before ni aku pernah try bagi guna botol air straw Disney tetap direject juga. Tak sangka lak kali ni aku bagi dia nak minum. Agaknya dia dah boleh terima FM kat tekak dia kot. Aku bagi dia minum Sustagen perisa vanila sebab aku rasa macam sedap je. Lagi satu kenapa aku nak bagi dia sustagen sebabnya terpengaruh dengan iklan yang nak makan hot dog tu je. Yang aku paling suka sebab sustagen suka bagi mainan free. Banyak wei. Tu sebab juga. Memula aku nak bagi Enfagrow tapi mahal woo..takpela, dah 2 tahun Kasih fully BF kan. Sekarang ni selera makan dia pun ok. Harap dia nak terus dengan sustagen ni. Kalau tak jenuh gak aku. Takut tak cukup khasiat je. Pape pun aku ni bukan jenis yang harus bagi anak susu mahal-mahal. Yang penting pada aku 6 bulan pertama adalah yang terbaik untuk anak. Sebab tu aku bersyukur sangat dapat fully BF Kasih sampai 2 tahun. Dah cukup kot. So, skang ni


Memula dia pegang je botol tu. Aku soh dia minum kena aku minum dulu susu tu. Aku letak sikit je dulu takut dia reject.

Pastu dia ikut aku minum then terus berteguk-teguk dia minum. Alhamdulillah, syukur sangat dia tak reject. Tapi dia nak yang sejuk je. Aku layankan je. Sesungguhnya, kita yang kena tetapkan susu apa yang anak kita nak minum. Kalau tak jenuh wei nak cari susu yang sesuai. Aku rasa Kasih dah sedia nak terima FM dalam hidup dia. Kalau tak, bercinta nak bagi dia minum..Sikit-sikit nak T****. Tapi Kasih still nak nenen before tido even aku rasa dah takde susu.


4 comments:

linziana said...

huhu, lin still pakai botol susu lagik.macam mano la nak ajar itu budak minum pakai botol macam ni.hmmm

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

Kasih ni pun nani baru try..kalau azryl nak pakai botol takpe asalkan dia nak susu..Kasih ni tanak fm langsung..

.::: Princess MOMOY :::. said...

botol pun dah comel
mesti bebudak suka
pasni leh move ke step seterusnya
pakai cawan lak. hoho

sharEna said...

Naurah pon skrg Sustagen.tp nak perisa coklat aje.layankan ajelahhhhh

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...