Subscribe:

09 July 2012

Penangan berjalan

Harini adalah sangat penat rasanya sebab last week telah travel ke JB-KL ada wedding cousin suami kat Kem Wadieburn. Dari JB bertolak hari jumaat pukul 5.30 petang. Sampai KL lebih kurang pukul 10.00 sebab jem kat mana ntah sebab aku tido je. Nape ntah rasa penat sangat padahal bukan aku yang drive. Yelah, mak buyung yang dah 22 minggu ni dah lama tak berjalan jauh huhu...Dengan Kasih yang super aktif sepanjang perjalanan. Dia tak tidur langsung sepanjang perjalanan. Pelik aku sebab dia pantang travel jauh confirm tido. Dahla sepanjang hari tak tido. Tapi aku sangat bersyukur sebab masih larat duduk lama-lama dalam kereta dengan keadaan yang macam gini. Time Kasih dulu langsung tak boleh baik kereta. Nak-nak lagi travel jauh-jauh camtu. Memang aku jarang balik kampung time peknenkan Kasih dulu.
Samapai-sampai rumah pengantin kat Dananu Kota, tuan rumah suruh makan. Memang aku dah kebulur tahap gaban time tu tapi disebabkan penat makan ala kadar saje. Kitorang tak stay umah pengantin tapi stay kat apartment kat Putera Majestic. Best gak. Sangat selesa. Disebabkan Kasih tak tido seharian dengan penat badannya maka malam tu badan dah dedar je tapi still super aktif. Dia kalau dah tengok ramai orang memang tanak tido. Sayang sangat mata dia. Aku jangan cakapla. Sampai-sampai je terus mandi, solat dan zass tido. Tapi silap aku gak, aku pergi jiruskan air kat badan Kasih time dedar tu. Akibatnya esok badan Kasih dah start panas. Aku ni kalau anak demam je dah resah semacam. Pas kenduri aku zas balik umah aku kat bentong. Dan malamnya aku tak tido sebab sponging Kasih. Alhamdulillah, esoknya panas badan dia dah kebah. Aku memang paksa Kasih minum air masak banyak dan bagi cukup tido. Kasih ni kalau tak cukup tido je badan mesti dedar.
Nasib baik demam Kasih cepat kebah kalau tak sure arini aku cuti. Maka arini aku nak qada' tido. Kasih akan aku paksa gak. Ni pun aku gagahkan diri je gi sekolah. Ikutkan hati aku nak cuti je tapi takpela. Sorry sangat takde gambar dapat diattach kat sini sebab aku memang tak sempat sangat berposing. Dengan Kasih yang melepek mana sempat nak berposing. Memang ada sedara-mara yang snap-snap gambar tapi tak tag aku lagi.. Kalau ada, aku dah letak. Maka, ini adalah entry tak bergambar hanya berceloteh saja. Sekian

0 comments:

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...