Subscribe:

22 August 2011

Kasih 1st supplement


Salam isnin sume..uish, arini saya terpaksa bercuti kerana nak menguruskan barang2 customer yg tersayang..jenuh wei, nak membungkus dan nak mengepos sume barang2 tu..alhamdulillah, rezeki bulan ramadan ni...dapatla kasih duit raya...anyway, terima kasih pada yang telah dan akan menyoping di KASIH BABY WARDROBE....jasa kalian amat dihargai...so, arini saya nak story tentang anak dara saya ni la..ate, baru anak sorang so, haruslah citer ttg dia je...cer anak dah ramai harus juga saya cerita..kang kata unfair lak...since kasih dah setahun 2 bln ni saya terpikir nak bagi dia supplement or vitamin..yela, kadang2 apa yang kita bg tu tak mencukupi untuk diri dia...dalam family saya mmg diamalkan makan supplement sedari awal lg...saya dulu2 tak ingat sangat time umur baya kasih ni mak saya bg makan apa..yg saya ingat saya mmg makan multivitamin since form 1 lg..semestinya dengan NUTRILITE from AMWAY..until now saya masih dengan nutrilite lagi..oh ye, if nak milk booster boleh makan double x ye..alhamdulillah, dengan izin dari Nya, susu akan banyak lebih2 lagi time bulan pose ni..bulan tak pose apatah lagi....

berbalik pada tajuk atas nun, setelah mendapatkan info saya decide bagi kasih makan Scott Emulsion yang original sebagai 1st supplement dia..tanak yg oren...nak bg vitamin yg chew punya kasih tak pandai nak makan sebiji gitu..so, belila yang liquid...alhamdulillah she's like it very much...saya beli yg botol kecik dulu sbb manala tau dia rejectkan tapi berkat doa dan kesungguhan mama kasih telan je bila mama suakan kat mulut dia...





ni la dia scott emulsion kegemaran kasih sekarang...mama memula pun tak suka bau dia tapi bila dah lama2 sedap plak..hehe...




memula try sua kat mulut dia, muka menten je..harusla umpan dia dengan baby tv kan..tu khusyuk semacam jek..dalam ati dah cakap sib baik tak buang...then bila dah masuk dalam mulut ish, semacam gak muka dia...pastu suapan yang kedua plak





hah, amik ko...mesti kasih cakap dlm ati 'apala mama aku bagi ni, rasa macam apa je...ish, kalau tak telan kang kena babab dgn mama lak.telan je la..' fuhhh, saya rasa sangat lega sebab kasih dapat habiskan 2 sudu SE yang saya bagi...goood girl anak mama ni ye..nanti mama beli baju baru cantik2 lg ye...




nila, gaya muka budak yang dah maan SE buat kali pertamanya...yang penting dia tetap layan baby tv sampai ke sudah....



hah, ni je yg tinggal..sikit jek....hari seterusnya kasih mmg akan terkinja2 bila tau nak bagi dia makan SE tu...senang keje saya...untuk anak umur 1y-3y sila beri 2 sudu kecil sekali setiap hari ye...yang pasti selera makan kasih makin bertambah pas saya bg SE ni..so, mommie di luar sana, jomla beramai2 bg anak kita makan SE...nanti saya ingat bila kasih dah pandai kunyah sebiji citamin nak bagi dia Chewable from nutrilite gak...lagi banyak khasiat yang ada....yang penting, nawaitu kita sebagai ibu nak tengok anak sentiasa sihat, dan menjadi anak yang cerdas pintar...sekian saja entry kali ini dari cikgu hanani...

3 comments:

faizah said...

umo 1thn++ da start leh amik supplement ke?aisya xamik apa pun...huhu...arituh ingat nk amik jgk Vit C sbb 2-3kali dpt selesema arituh... huhu

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

dah boleh dah faizah...nani berani bagi SE je untuk kasih.kat guidance dia pun ada tulis utk 1-3y amik 2 sudu sehri..yang kunyah2 tu tak berani lagi...tryla bg aisya makan...

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

semuge kasih semakin bam...bam pas nikh...huhuhuuu

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...