Subscribe:

23 August 2011

Diari Kasih versi suka makan


Assalamualaikum auntie sume....kali ni kali kedua kasih nak menempel kat blog mama...saje nak kongsi citer...ari sabtu lepas mama banyak masak makanan untuk kasih...walaupun mama puasa tapi masih sediakan makanan untuk kasih sebab mama takut kasih lapar..kasih sekarang ni kuat makan..mungkin lepas mama bagi kasih makan Scott Emulsion kot..asek nak makan je..tapi mama kata takpe asalkan kasih sihat...bangun tidur je perkara pertama yang kasih buat adalah minum susu mama dulu..susu mama sedap sangat sampai susu lain tak boleh lawan la...




nila muka kasih time bangun tidur aritu..sori sebab tak mandi lagi so, serabai je mama kata..tapi sempat lagi nak pose untuk aunty2 sume...memula mama bagi kasih makan nasi dengan sup ayam campur kentang..abes kasih makan..pastu minum susu mama lagi...dalam pukul 3.30 cam gitu mama buatkan kasih bergedil sayur plak...kasih memang suka sangat dengan kentang...




ni la bergedil mama yang sedap tu...dalam tu ada aym dengan sayur kacang buncis..nampak sedap tak aunty? ni belum rasa lagi ni...


bila dah rasa..uish, sedapnya mama buat bergedil untuk kasih ni...sian mama kena masak macam2 supaya kasih cepat besar tapi ada jugak orang cakap mama tak bagi kasih makan sedangkan hari2 mama masak macam2 untuk kasih tau aunty...sian mama kasih...kasih cuma tanak minum susu lain selain susu mama je..nanti bila kasih dah ready sure kasih minum punye...


hah, nengok tu sampai pejam2 mata kasih makan tau sebab nak feeling punya pasal.ni bergedil yang kedua kasih makan...mama cakap sekarang pipi kasih makin bam bam..selalu je orang main pipi kasih..sakit tau tapi biarla, bukan luak pun kan...hehe




hah, yang ni untuk kali yang ketiga....dapat pulak kasih baring sambil makan...beria mama soh kasih duduk tapi maka sambil baring lg sedapla....disebabkan mama risau, mama duduk je sebelah kasih..manala tau kalau2 kasih tersdak pulak kan...sayang betul mama kat kasih ye...





yang kali yang keempat ke kelima kasih makan..kasih terlupa pulak sebab banyak sangat kasih makan tau aunty2...kasih memang kenyang sangat aritu sampai keras perut kasih..pas dah abes makan, kasih minum air masak sampai tertido...punyala kenyang makan banyak sangat....kalau aunty2 nak rasa bergedil mama kasih jemputla datang rumah ye....sekian saja diari kasih untuk hari ini...tata aunty..nanti kasih tulis diari lagi ye....

3 comments:

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

wahhh manyak nye kasih mamam sampai 5 sekaligus...huh...konpom aunty nak rase mama kasih wat begedil ye..cam ni bole biznes yer...ekekeke

Dayu said...

nani
kasik share segala macam resipi begedil
mcm layan je kasih mkan
nak try kat cha

sue UYA genjos said...

amboi..kuatnye makan~
kalau macam ni aku kena stenby ler makanan byk skit kalau ko dtg umah...

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...