Subscribe:

25 November 2010

Nak tumbuh gigi ke??

Salam sume...seminggu dua nih kasih mesti rengek2 before nak tido..pastu dia suke sangat kemam2 jari...sib baik ada beli soother untuk dia..beria dia dok gigit..pastu meleleh2 air liur....puas saya fikir napela kasih asek merengek je before nak tido..pas mak saya bagitau maybe nak tumbuh gigi baru saya teringat..patutla beria dia nak gigit sume benda..beore ni pun sume benda dia nampak nak masuk mulut...nak tumbuh gigi rupanya..tapi puas saya belek tak nampak lak gigi yg nak tumbuh tu..huhu..saya dah bagi kasih 'rasa' makanan..bukan makan apa pun just biskut milna rusk je...disebabkan dia masih fobia makan ubat dan sume yg kita sukan kat mulut dia ingatkan ubat tu yg susah sikit tu..tapi alhamdulillah kasih suka sangat dengan biskut tu..beria dia nyonyot...saya ada rakam video kasih tengah makan tapi disebabkan line internet bengong2 je tak dapat nak upload...nanti saya upload ye...

Sekarang dah start cuti seklah dan saya sangat suka sebab cuti lama...wihooo..dapat balik kampung lama sikit dan yang penting dapat berjimba dengan kasih 24 jam..huhu...susu teta saya perah cam biasa..takut nanti dah start sekolah tak nak kuar lak susu..alhamdulillah,susu saya still macam biasa dan sangat happy sebab makin bertambah..berkat makan kurma hari-hari dan supplemen yg memang saya dah lama makan sejak zaman sekolah lagi...mesti korang pelik ye,sejak zaman sekolah sampai skang setia dengan suplemen tu...alhamdulillah pengeluaran susu pun bertambah...lagi 8 hari genap 6 bulan saya EBF kasih..tak sangka dah 6 bulan kasih minum susu mama je...

kasih sekarang ni dah makin teror mengesot dan berguling..merangkak dah sikit2..tak lama lagi dah kena pasang penghadang nak ke dapur sebab kejap je letak dah sampai bawah meja la, tepi kerusi la,dekat pasu bunga la...esok startla saya berjalan2 bersama family...dah jarang kat rumahla nampaknya...2 minggu di kampung then pastu nak ke perak lak...jalan2 je la kasih nampaknya...

p/s: jomla singgah ke blog Kasih Baby Wardrobe..ada item yang sangat hot sekarang ni..harga memang takkan dapat di mana2..sangat2 affordable..laku macam goreng pisang panas..huhu..bolehla contact saya jika berminat ye....

2 comments:

Jehan Najib said...

wah! dh start teething ye? sama la dgn anak dara saya. asik gigit sana sini, air liur menitis2...

Kasmawati Jaafar said...

wah, bestnya dapat bagi EBF kat kasih sampai 6 bulan. anak2 aku semua 3 bulan dah stop.

pandailah kasih. gigi pun dah nak tumbuh. hurray!!

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...