Subscribe:

18 November 2010

Dah besar baru nak tebas rambut Kasih

Alkisahnya,dah lama saya dan en suami hendak membotakkan kepala kasih tapi asyik tertunda jek..memula sebab nak dekat rayala...pastu nak g kenduri kawen la...yela,risau jek nak botakkan kepala dia time raya sebab mesti orang ingat kasih boboy..huhu...masa lahir, rambut kasih lebat jek...nak cukur 7 hari pas lahir kasih dok kat hospital lama sampai 13 hari..then tertunda2 jek..finally, genap kasih 5 bulan kami nekad nak membotakkan rambut kasih..alhamdulillah,pas seminggu rambut kasih tumbuh dengan cepat..kejap jek dah tumbuh..kesimpulannya,botak ke ada rambut ke kasih tetap cinta hati mama dan ayah..




Progress kasih sangat membanggakan sekarang ni..dia makin aktif berguling 1 rumah...baru letak kat atas tilam,tinggalkan kejap jek dia dah jauh ke depan..penat mengesot dia berguling2..tido memang dah lasak...kalau toys dia tu dah lunyai dia main...apalagi kalau tak ke mulut sumenya...mama yang makin exited shopping mainan kasih..sangat suka bila tengok kasih ralit main dengan toys2 dia...nanti mama belikan lagi ye..box mainan kasih dah ada dah...bila tengok sume toys kasih baru sedar dah banyak..baru 5 bulan dah penuh box,macam manala akan datang ni....satu lagi,saya noticed yang kasih sangat teruja kalau keluar berjalan2,dia akan jadi sangat happy...mana taknya,time saya pregnant sangat suka berjalan2...dah menurun ke kasih..


Setakat ni kasih still minum susu ibu sahaja..insyallah lagi 16 hari saya akan menyuap makanan ke mulut kasih...setakat ni, kasih suka nyonyot buah kurma yang saya suapkan ke mulut dia...dah kena prepare menu bubur untuk kasih..huhu..sebagai persediaan,saya telah membeli buku 'Mama, saya lapar' written by Wardina..memang banyak ilmu yang saya dapat hasil bacaan daripada buku tu...

2 comments:

maidatul said...

bagus mama kasih nie...ibu2 memangakan buat yang terbaik buat anak2 mereka... semoga gembira dengan perjalanan yg akan datang... :)

Puan Jiha said...

sukenye kasih dh botak ye...geng aqeef ni heheheh

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...