Subscribe:

24 November 2010

Fobia makan ubat


Kasih sangat fobia bila nak bagi makan ubat...beria dia menangis sambil tepis2 syringe yang nak disuakan kat mulut dia..tapi saya tabahkankan juga diri bagi dia makan ubat selsema tu..kalau tak bila nak sembuh..alhamdulillah sebab selsema kasih tak banyak tapi kesian tengok dia sroh sreh je..sekarang ni kalau nak sua pape kat mulut dia mesti dia reject epat sambil kulum bibir tanak...sudah pandai kamu ye kasih..saya dah terpikir camnela nanti kalau nak bagi dia makan next month..ya, 2 disember 2010 genap 6 bulan umur kasih dan saya sudah ready untuk bagi kasih makan...sangat eruja ok..sekarang ni dah persiapkan pelbagai menu bubur untuk kasih..feeding set dia pun dah ada..banyak dapat hadiah aritu..dan saya sangat tak sangka kerana ramai yang support saya bagi kasih makan pada umur dia 6 bulan..semenjak lahir hingga sekarang, kasih hanya ebf..diulang sekali lagi hanya ebf..syukur ke hadrat ilahi kerana susu saya mencukupi untuk kasih..tiap bulan berat kasih akan naik..last cek up berat kasih 7.2 kg..bulan depan berapa la tu...berkat susu mama untuk kasih..saya terpaksa melupakan hajat untuk untuk mendapat berat badan macam supermodel dek kerana nak bagi kasih kenyang sekenyang-kenyangnya time menyusu..

Doakan semoga hajat saya untuk mendapatkan SPECTRA 3 tercapai ye..asek tertunda jek..sepanjang 5 bulan lebih ni, saya hanya menggunakan Avent Isis yang manual...dan alhamdulillah pengeluaran susu saya sangat memuaskan hati..stok susu untuk kasih sentiasa ada walaupun time period agak menyusut sedikit....huhu..cabaran untk bf saya harungi dengan penuh kesabaran..petuanya always think positive dan insyallah pengeluaran akan sentiasa memuaskan hati..amin...demi kasih saya sangat berharap akan dapat menyusukan kasih sehingga genap umur dia 2 tahun...semoga niat suci murni saya akan tercapai...lagi 9 hari genap 6 bulan saya ebf kan kasih...hanya yang terbaik untuk kasih...

0 comments:

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...