Subscribe:

08 July 2013

MILKBOOSTER TERBAIK DEKAD INI

Supplemen dalam penyusuan..perlu ke?

Fahami konsep asas penyusuan terlebih dahulu sebelum anda ingin mengambil supplemen..


Benarkah vitamin ni berfungsi untuk membanyakkan susu ibu?




Mula-mula kita bercakap tentang “konsep asas penyusuan susu ibu” dulu. Pengeluaran susu ibu adalah dari keperluan yang ada untuk penyusuan tersebut. Oleh kerana itu ibu-ibu disarankan menyusukan bayi secepat mungkin, dalam masa 30 minit selepas kelahiran. Dan kerapkan menyusu.


Semakin kerap bayi menyusu, semakin banyak susu yang dihasilkan.


Namun, keperluan zat makanan untuk ibu menyusu memang meningkat berbanding sebelum mengandung dan menyusu. Ditambah pula dengan tekanan yang dihadapi setiap hari, banyak faktor yang memungkinkan susu ibu menjadi kurang walaupun ibu masih konsisten mengepam dan menyusu secara terus.


Pengambilan vitamin membantu ibu mengatasi masalah dalam dirinya seperti kurang nutrisi, stress, kurang rehat dan sebagainya, namun ibu harus terus mengepam dan sekiranya tidak pernah mengepam sebelum ini (jika anda bekerja) mulakannya sekarang! Pam secara konsisten mengikut teknik yang betul.


Set Breastfeeding Shaklee membantu ibu-ibu menyusukan anak dengan lebih berkesan, menyihatkan tubuh badan dan memberi tenaga. Ramai ibu yang mulanya tak yakin dengan Shaklee, Alhamdulillah kini gembira menjadikan Shaklee sebahagian dalam gaya hidup sihat mereka.


Ingin mendapatkan Set Breastfeeding Shaklee...


Anda boleh pilih 4 Set Breasfeeding Shaklee. 


4 Set Penyusuan Yang Menjadi Pilihan Ibu-ibu

Bagi ibu-ibu yang masih mencari set penyusuan yang sesuai untuk anda..disini ada disediakan 4 set yang menjadi pilihan ramai..

1. Set B
Mengandungi Vitalea (Multivitamin) lengkap dengan zat besi, Vitamin B, Vitamin C, dan Alfalfa
Sesuai untuk ibu yang TIDAK mempunyai masalah penyusuan.
Tujuan utama mengambil supplemen ialah untuk memperkayakan nutrisi dalam susu ibu dan juga menjaga kesihatan ibu.
Alfalfa membantu menghasilkan susu ibu dengan lebih cepat.
Sesuai untuk ibu yang mempunyai masalah sembelit dan masalah keputihan.
Bagi bayi yang mempunyai masalah eczema, set ini dapat membantu.
Kurang sesuai untuk ibu-ibu yang baru melahirkan / berpantang kerana tidak sesuai untuk bayi yang mengalami jaundice dan ada sesetengah bayi mengalami sedikit cirit dengan alfalfa.

2. Set Eu Four Pack
Mengandungi Vitalea (Multivitamin) lengkap dengan zat besi, Vitamin B, Vitamin C, dan Ostematrix (Kalsium Magnesium).
Sesuai untuk ibu-ibu yang mengalami kemeruduman susu ketika haid (PMS).
Sangat membantu menghasilkan susu dengan cepat.
Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang tidak minum susu dan alah kepada laktose.
Kalsium Shaklee lebih dikenali dengan nama Ostematrix adalah formula lengkap kalsium, magnesium dan vitamin D.
Selain itu set ini membantu si ibu cergas, bertenaga walau kurang tidur selain diperlukan untuk saraf, pembentukan tulang dan gigi.

3. Set E
Mengandungi Vitalea (Multivitamin) lengkap dengan zat besi, Vitamin B, Vitamin C, Ostematrix (Kalsium Magnesium) dan Alfalfa.

Set ini memberi kesan yang lebih yang tidak kurang bagusnya kerana kandungan Alfalfa yang mempunyai khasiat protein di dalamnya






4. Set 3M
Mengandungi Vitalea (Multivitamin) lengkap dengan zat besi, Vitamin B, Vitamin C, Ostematrix (Kalsium Magnesium), Alfalfa dan Energizing Soy Protein (ESP).
Sangat dicadangkan untuk ibu yang mengalami masalah penyusuan.
Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan perahan setiap 2-3 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari… maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau ketiadaan zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.
Set yang paling sesuai untuk ibu yang mempunyai stok yang sedikit, atau yang tidak mempunyai stok susu yang banyak
Bagi ibu-ibu yang baru mula nak menyimpan stok ini adalah pilihan yang tepat.
Set yang paling sesuai untuk ibu yang ingin relaktasi / induce relactation -contohnya ibu telah berhenti menyusui anak, jika mengamalkan set ini, bersedia untuk pam dengan kerap bagi stimulasi susu, bersama2 tips yang saya bagi, insyaAllah penyusuan boleh dimulakan semula dengan syarat ibu kuat berusaha.




Perjalanan penyusuan dua tahun yang lepas menuntut ibu menyusu secara kerap atau pam secara konsisten dan melengkapkan tubuhnya dengan zat dan nutrisi yang boleh diperolehi melalui pemakanan yang sihat. Namun berapa ramai ibu-ibu hari ni yang betul-betul menjaga pemakanan yang berkhasiat? Apa yang ibu makan, itulah yang disalurkan kepada anak melalui susu ibu. Supplement sangat membantu mengisi ruang kosong dalam tubuh ibu terutama bagi yang mempunyai kekangan untuk amalkan pemakanan mengikut piramid makanan yang disarankan.

3 Langkah ini perlu di lakukan jika anda mengambil Set Penyusuan

1) Minum 3 liter air masak sehari : air merupakan indicator yang sangat penting bagi mereka yang mengambil natural supplement kerana air membantu untuk mengatasi masalah healing crisis, sebagai contoh ibu mengalami pening kepala jika kurang air dalam badan.

2) Pam 3jam sekali : lagi kerap anda kosongkan breast lagi banyak susu boleh dihasilkan (supply by demand). Power pumping juga sangat membantu buat jika perlu.

3) Niat IKHLAS, DOA dan TAWAKAL : mintaklah dengan Allah S.W.T kerana rezeki susu ibu itu datangnya dari Dia, Ikhlaskan hati untuk menyusukan anak bukan sebab ikut-ikutan atau ingin bersaing dengan kawan-kawan, dan seterusnya Tawakal..banyakkan berzikir sewaktu menyusukan dan mengepam. Sabar dengan usaha yang telah dilakukan jangan cepat mengalah bila hasil tidak seperti yang diharapkan.

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Kami menawarkan FREE POSTAGE bagi anda yang berada di sekitar SKUDAI, JOHOR BAHRU, GELANG PATAH. Ingin menjadi pembeli bertuah?


Hubungi saya di:


PERTANYAAN & PEMBELIAN

1. PM Facebook :Hanani Hamid / FB Page : Sihat Hebat
2. Email :hanani217@gmail.com
3. SMS / Whatsapp / WeChat : 012-3485657

PENGHANTARAN
Semenanjung Malaysia : RM10
Sabah / Sarawak : RM20

Proses penghantaran menggunakan perkhidmatan GDEX, Citylink atau Pos Laju.






P/S #1 : Setiap pembelian, anda layak menerima jadual makan & tips ekslusif yg berkaitan, konsultasi percuma berterusan (after sales service) dan anda juga layak dijemput ke group ekslusif tertutup di Facebook.

P/S #2 : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

0 comments:

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...