Subscribe:

02 October 2012

Dia nak minum susu dah..

Alhamdulillah, arini genap umur Kasih 28 bulan @ 2 tahun 4 bulan..perkembangan terkini adalah anak dara aku tu dah nak minum susu selain susu mama. Mesti ada yang pelik napela aku beria nak bagi dia FM sedangkan susu ibu adalah terbaik...bukan apa umur Kasih pun dah 2 tahun lebih..suppose dah kena wean-off...tapi jangan risau since aku pregnant yang second ni susu memang merudum dan makin sikit hari demi hari tapi Kasih tetap setia dengan susu mama....itu hanya emosi dia je..bukan apa..selama 2 tahun bergantung dengan susu mama tiba-tiba nak bertukar memang ambil masa yang lama untuk tukar susu.. Sebelum ni kan ada kau bagitau yang aku risau yang Kasih reject sume FM dan alhamdulillah, sekarang dengan sendiri dia rela hati nak minum...tu pun yang fresh dalam kotakla..yang susu tepung belum try lagi..takpe, slow-slow bak kata orang.







Cubaan pertama aku bagi susu kotak ni memang direject tapi tetiba je kelmarin borong susu kat tesco then bagi Kasih dan dia sangat suka..sekali hadap je yang kid tu..so, arini aku decide nak gi beli yang susu tepung punya. Nasib baik dutch lady..huhu..takpela, dah 2 tahun kasih fully BF, now turn bagi FM pula..kepada ibu-ibu yang fully BF teruskan perjuangan korang ye..aku doakan semoga berjaya fully BF sampai 2 tahun. InsyaAllah untuk anak yang kedua ni aku akan pertingkatkan lagi pengeluaran untuk tampung perut dia. Doakan ye..Alhamdulillah, Kasih dulu berjaya aku fully BF. Harap yang kedua ni dapat juga fully BF sampai 2 tahun...                                                                                                                                                          


Idaman hati kasih sekarang adalah perisa strawberi dan coklat..yang original tanak..




3 comments:

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

warghhh nani berjaya bf begitu lama...yanty samapai setahun pun agak payah huhuhu...due yanty 16/11/2012 now 34w... gender samalah cam nani...harap2 benar jadi kenyataan ...doakan yer nani...

~daRLee ZuRiS~ said...

Memang susah nak bagi stop bf kan.
Nasib baik kysha dah start minum dl kids tu masa umur setahun + bf. Nie bila dah stop bf, bergantung sepenuhnya pada dl kids tu jelah...

.::: Princess MOMOY :::. said...

kalau yang ini memang sedap
patut la kasih tak menolak =)
kasih dah besar

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...