Subscribe:

25 April 2011

Tak Sanggup Berjauhan



Salam sume...esok bersamaan 25 April 2011 saya akan pergi berkursus selama 3 hari....buat pertama kalinya setelah 10 bln selepas deliver kena g kursus..before ni kalau kena g kursus ada yang menggantikan tempat saya tapi disebabkan org lain tak blh ganti so, terpaksala ergi..dalam kepala terus dok pikir camnela kasih nanti..dahla dia tanak menyusu guna botol...terus inform en suami cakap kena g kursus..risau beb...en suami saya biasala, dia cakap pergila sbb nanti pe plak org kata..saya mmg cakap saya pergi tapi kasih kena ikut sekali...dalam kepala saya dah terpikir yg en suami kena ikut sekali la...tp malangnya dia cakap ada hal yg perlu diuruskan next week...saya dah sedih dah..pikir punya pikir tros saya ingat nak bawa cousin en suami je follow saya...saya ni pape nak bgtau kat mak..saya citerla nak kena g kursus 3 hari then mak saya plak yg risau kasih camne sbb mak pun tau kasih skang ni menyusu guna botol tanak sangat...then mak saya yg offer nak follow skali..saya berkursus dia jaga kejap..at least kasih menyusu gak..saya dah rasa bersalah dah..yela, mak saya kan masih bekerja, dah kena amik cuti lak semata2 nak jaga kasih..sangat2 terharu ok...saya tanyala, betul ke nak jaga then msk beria cakap mmg nak jagakan..so, terus saya sangat happy..zalim ke saya ye?..betulla org cakap mak mmg memang anggup buat apa saja demi anaknya kan? lebih2 lg bila tgk muka cucu...

so, kasih still dapat direct feeding time saya rehat dr berkursus...bila keadaan jadi camni baru dapat rasa sendiri masalah2 yang kena hadapi if kita ebf anak kita kan? tapi saya tetap bernekad nak ebf kasih sampai umur dia 2 tahun jika diizinkan ALLAH....saya sangat berharap dapat support dr famili, kawan dan semua...ada juga yang suruh saya campur dgn FM tapi saya fikir selagi masih ada susu untuk kasih saya akan cuba menyusukan dia sampai ke titisan terakhir...beria orang tu cakap dgn saya janganla harapkan sepenuhnya dengan susu badan sbb anak tak cukup zat..saya ni bila org cakap cenggitu jek rasa sebak je..saya hanya mampu tersenyum...nasib baik mak saya still support saya even apa yg terjadi..biarla org lain nak cakap apa..betul tak?

bila tatap wajah anak saya tak sangka dapat buat semua ni untuk dia..i'll do anything for u my little angel...ish, tetiba entry berbaur sedih plak...harap kawan2 blog dapat doakan saya dan saya akan lebih tabah hadapi segalanya...amin....




kasih yg gian nak berdiri sekarang ni...




kasih sangat suka minum air masak..time minum air masak boleh je guna botol tapi bila nak menyusu terus reject botol..ish, confius mama



wajah kesayangan saya...wajah inikah yang buat mama sanggup lakukan apa saja...sayang awak sangat2


*ini adalah publish entry..sekarang saya dalam perjalanan ke tempat kursus..to be continue selepas berkursus ye...tata




2 comments:

Haqq dan Laeka said...

Selamat berkursus.. :)

Farah Shamsudin said...

biaselah kalau dah kerja kena berkursus.. saya pun kalau boleh xnak pergi kursus.. lemas betol.

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...