Subscribe:

12 December 2010

"Mama,kasih tak nak makan"

Salam sume...sejak bercuti lama ni,blog pun lama tak update..huhu...bilala sifat rajin nak update blog saya macam Dayu,Faizah dan lain2 yang ada anak tu nak datang smula..eh,selama ni rajin sangat ke??? huhu..sekarang jam dah menunjukkan pukul 11.48 malam dan kasih masih belum tido ok..tadi kol 8 dia dah tido tapi boleh terjaga lak...alamtnya kol 2 pg la dia tido smula..sib baik mama tak ngaja esok kasih...dia sangat suka mengadap laptop okeh..bila saya on laptop jek,dia pun sibuk2 nak tolong gak...nak kata saya rajin ngadap laptop time pregnant dulu takde la plak..alergic lg ada..dan semakin akif..tak boleh lepa je..kasih oh kasih...mak saya kata,biar aktif dr dok diam jek..tetba terfikir macam mana kalau anak kembar kan? mesti lg 2 kali ganda aktif sbb ada 2 anak serentak...cane eh kasma ko jaga alysa dgn alya time drang sebaya kasih dulu..ni belum dapat kaki lg ni..

ok,back to the topic...last week g cek kasih untuk 6 bln..berat dia just naik 0.1kg sajer..adu, macam tak caya jek. sebelum2 ni mesti naik 1kg...plg sikit pun 0.7 kg..yela,dia tanak makan sangat..excited saya buatkan bubur nasi yang diblend dgn carrotla, kentangla, mcm2 la tp sikittttttttt je dia nak..huhu..dia just makan sket jek...skali tu byk gak dia mkn..tp sekali tu jela..tapi still kuat bf lg..tp dia sangat suka minum air kanji..so, hari2 saya buatkan air kanji utk kasih...so,sesiapa yg ada pengalaman yg sama dengan saya tlg2la bg pendapat ataupun cr yg paling best nak bg kasih suka makan..dah buntu dah ni...

alamak,kasih dah stat nak 'bergayut' da nih..da penat guling time to sleep la tu...so,mama pun kena sleep gak la nih..tata

1 comments:

f a i z a h 's said...

awal2 mmg camtu nani....aisya dulu 1-2minggu pertama mmg xmkn sgt pn...byk maen je...pastu br dia start mkn...mebi sbb awal2 dulu dia br nk blaja kunyah n telan makanan...menda ni takes time :) dun worry...oh ya... try akses idea dari website ni k http://www.annabelkarmel.com/

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...