Subscribe:

29 August 2014

WAHM (Work At Home MOm)...fantasi atau realiti

Menjadi WAHM? tak pernah terlintas dalam fikiran saya langsung...apa yang saya tau belajar pandai-pandai sampai grade di universiti then keja dapat gaji besar beli kereta dan rumah....thats it...

Tetapi setelah mengenali Shaklee lain pula jadinya..masa awal-awal join saya tak rasa lagi feeling tu tapi bila semakin cinta dan nampak jalannya saya semakin yakin dengan tugas sebagai WAHM....dengar macam tak masuk akal tapi bak kata kak cery "bila cinta di hati keajaiban pasti menanti"...dan lagi yakin bila dah berlaku depan mata dan dah ramai yang dah berjaya.. saya lihat dengan mata sendiri kejayaan demi kejayaan yang terjadi...opsss, saya belum WAHM lagi ye 😀😀....buat masa ini saya ambil cuti dahulu....yes, cuti tanpa gaji...untuk membiasakan dengan sekeliling....dan semestinya memerlukan komitmen dan semangat yang kuat untuk membuat keputusan itu...

Tetapi keputusan yang dibuat berlandaskan petunjuk dari Allah dengan melakukan solat istikharah dan perbincangan bersama suami....fuhh, macam ada batu besar di dada tetapi saya yakin saya boleh lakukan....percaya sebelum berjaya...bonus shaklee dah besar sangat ke sampai nak cuti tanpa gaji? So far, Alhamdulillah dan saya rasa bersyukur dengan apa yang ada...dengan bonus 4 angka melebihi gaji kerja hakiki buat saya lagi kuat..saya nekad nak membantu lebih ramai lagi muslimah, wanita di luar sana berjaya walaupun hanya dari rumah....

Anak-anak membesar di depan mata...yang semestinya bukan menjadi surirumah saja-saja tetapi untuk membantu orang lain berjaya bersama-sama...

Pada sesiapa yang ada niat nak bekerja dari rumah atau nak menambah pendapatan sampingan dengan anak-anak di depan mata, tak suka redah jem, tak perlu fikir kerja lain di rumah, tak suka stress-stress, feel free to contact ye....surirumah, fresh graduate yang sedang menganggur juga sangat dialu-alukan...jangan malu jangan segan...

Doakan saya ye semua...sesungguhnya doa kalian amat bermakna...terima kadih...

0 comments:

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...