Subscribe:

24 August 2014

Pengalaman trimester pertama pregnant anak ketiga...

Assalamualaikum semua...
Dah lama saya tak berkongsi dari hayi tentang kisah peribadi...kalini nak share tentang pregnancy semester pertama pregnant kali ketiga ni...eh, keempat...yang ketiga saya bleeding semasa 8 minggu...
Masa awal-awal tau pregnant memang takde rasa mabuk atau apa-apa alahan...di hati dah rasa gembira sebab tak muntah-muntah atau loya...tapi ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari ... saya dapat tau saya pregnant pun agak lambat juga sebab sibuk dengan kerja dan anak-anak..tu yang bila buat pregnant test cepat je nampak 2 line...
Masuk minggu ke 9 tiba-tiba meloya dan pening datang...time ni dah lembik je rasa 1 badan...tapi alhamdulillah, set mengandung Shaklee plus Peppermint Ginger Plus banyak membantu kalau tak mesti lagi teruk...susu memang saya tak boleh telan...sib baik ada ostematrix membantu untuk recover kalsium yang diambil..dahla mabuk kalsiun pulak tak cukup..
Tapi sangat tak sangka saya boleh telan ESP tapi dengan air sejukla...vitalea memang saya tak boleh missed sebab fikirkan apa yang dimakan keluar semula..tu yang paksa telan 2 biji vitalea setiap hari..saya ambil lepas lunch...pagi-pagi tak tertelan..
Tepat 12 minggu baru berpeluang buat buku merah kat KK..yang tak sangka dalam mabuk-mabuk tu bacaan hb saya 12.6...rasanya berkat ambil vitalea..kalau tak mesti tak dapat bacaan macam tu..
Dah 13 minggu ni mabuk-mabuk still ada...bila lambat makan je sure angin 1 badan...untuk elakkan angin menyerang kenala isi perut...kalau tak, sure keluar muntah keluar angin...sangatla tak suka...pregnant kalini saya agak lasak juga...yela dengan nak menguruskan 2 orang cinta hati saya tu...memang tengah melasak sekarang ni...
Semoga dipermudahkan segalanya sehingga cukup bulan...doakan saya ye kawan-kawan...

4 comments:

Unknown said...

Kak Nani. Tahniah!!!

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

Tq so much reen 😊

eMMe said...

tahniah....!!!
dah 3 bulan lebih ek pregnant,
same la.. due bulan dua 2014 kan..kan.. same la..

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

Tq emme..pregnant ye? Take care

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...