Subscribe:

26 January 2010

Gosok gigi

Assalamualaikum...lama sudah saya tak update entry kat blog ni...rindu plak..asek baca blog orang je pastu gelak sorang2...hehe...minggu ni baby dah 22 weeks in mama's womb..huhu..dia semakin aktif...agak2nya kalau g scan skang dah boleh tau ke gender....seperti biasa saya akan ke Klinik PERDANA kat Taman U utk wat scan..cuak plak....en hubby yang tak sabar2 soh saya scan....dia teruja nak tau gender baby..bagi saya tak kisah pape pun..sbb anak sulungkan...last week masa Sultan Johor mangkat saya dan fashya (mommy to be) telah menshoppingkan diri membeli barang2 baby..niat saya hanya untuk meneman fashya je tapi sebab cam geram je saya plak yang terlebih shopping..skang ni pun still tengah membuak2 perasaan nak g shopping lagi tapi ku tahankan jua..hehe..sabar nani..jgn gopoh2..tapi kalau nak bli sket2 apa salahnya kan...

Berbalik pada tajuk kat atas tu mesti korang pelikkan..napela tajuk gosok gigi..tapi sejak pregnant ni saya memang suka sangat gosok gigi.pas makan je mesti nak gosok gigi..kalau tak rasa semacam je mulut ni..pas gosok gigi je rasa segar dan nyaman je..nape ntah....saya sangat suka dengan apa yang rasa mint ok...pelik btol...Awal2 pregnant dulu saya suka gosok gigi sebab nak hilangkan rasa loya kat tekak ni tapi skang ni dah jadi habit..tapi saya ada terbaca artikel kat Ratuhati.com yang ibu2 mengandung perlu menitikberatkan penjagaan gigi semasa hamil...kena gosok gigi pas muntah and makan untuk mengelakkan kuman dok kat gigi..huhu...

Tentang mengidam plak alhamdulillah saya tak mengidam yang pelik2..setakat ni makanan yang saya tak dapat makan lagi adalah KUIH SAGU...huhu...dah nak masuk 2 minggu ok...arini insyallah saya dapat makan kot...sebab semalam saya berborak dengan akak kantin camne nak buat kuih sagu tu...dah fed up sbb cari kat pasar malam tak jumpa plak..kalau tanak tu ada je depan mata...agaknya dia kesian kat saya akak tu cakap nak tolong buatkan..tq akak kantin...ni yang sayang kat akak ni..akak tu masak mmg sedap..tu yang buat saya asek nak makan je...untuk pengetahuan korang, akak kantin ni baru tahun ni meniaga kat sini..tu yang sume benda dia masak sedap je...hari2 popia salut sambal, kuih keria dan karipap keledek dia saya akan makan...tengokla sampai saya jemu kot...

Sebab dah lama tak update entry,entry kali ni panjang lebar plak..huhu...okla, saya nak pergi sambung wat keje and kejap lagi ada meeting..so kena cau cin cau dulu.....

2 comments:

Ena said...

Salam..
Bagusnyer.. rasenyer x banyak org yg dpt habit baru bile time preggy nak gosok gigi.. selalunyer.. x moo gosok gigi.. sbb asal masuk jer berus gigi..mesti muntah.. tu biaser sy dengar la.. tp yg ni 1st time la.. he3x.. memg bagus la kan cam gituw.. lebih raser bersih & segar..
sy lak tergolong org2 yg memaksa gosok gigi setiap kali preggy walaupun terkeluar isi perut.. lau x, x kan x gosok gigi pulak kan!.. he3x.. sori la nani yer.. over komen lak sy nie.. hu3x

Hanani Hamid ( Ticer Nani ) said...

Ena:tu la kan ena..mcm2 time pregnant ni..tp nani mmg suka gosok gigi tau..sbb tu ubat gigi cam cepat abes je..hehe

Post a Comment

TQ so much for the comment for my entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...